بخشنامه های غیر کارشناسی برای فراوری کننده را تعطیل کنید

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران،علیرضا کشاورز قاسمی درجلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی که روز دوشنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از فراوری ملی در مجلس در استانداری برگزار گردید گفت: هر وقت می شنویم دولت بسته حمایتی تعریف نموده نه تنها خوشحال نمی شویم بلکه نگران افزایش مسائل هستیم.

بخشنامه های غیر کارشناسی برای فراوری کننده را تعطیل کنید

وی افزود: اگر حاکمیت از بخشی نگری دوری کند و یک برنامه متمرکز و یکپارچه داشته باشد می توان به نتایج بهتری دست یافت برای نمونه یک واحد فراوری وسایل پزشکی که از دولت طلب دارد اوراق گرفته اما امور مالیاتی هزینه های تنظیم و تامین اجتماعی دودرصد زیان را نمی پذیرد و هنوز آیین نامه پذیرش اوراق تهاتر ابلاغ نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اعلام کرد: شرکتهای خودروساز از دادن بدهی به قطعه سازان خودداری می نمایند و قدرت خرید فراورینماینده بسیار کاهش یافته است.

کشاورز قاسمی گفت: یکی دیگر از مسائل این است که شهرک صنعتی کاسپین در شعاع 120 کیلومتری در گذشته بر اساس قانون از مالیات معاف بوده اما امروز مسافت هوایی لحاظ می گردد و باید مالیات پرداخت نمایند که این هم مسائل را بیشتر نموده است.

وی اظهارداشت: از مجلس برای تصویب قانون جلوگیری از ابلاغ بخشنامه های غیر کارشناسی و مخل فراوری واحدهای صنعتی درخواست یاری داریم.

کشاورز قاسمی اعلام کرد: امروز بزرگترین مشکل ما بخشنامه هاست و باید مسیر اصلاح قوانین هموار و تسهیل گردد.

علیرضا کشاورز یادآورشد: چرا با نوسان ارز باید دغدغه فراورینماینده بیشتر گردد و دراین شرایط بهتر است پیمان سپاری ارزی برای فعالان اقتصادی برداشته گردد. ابوالفضل محبی نماینده دادگستری استان قزوین هم گفت: بخش خصوصی امروز غمگین است و مسئولان باید هنر ایجاد لبخند روی لبان بخش خصوصی را داشته باشند.

وی اضافه نمود: آنچه از سوی مسئولان دولتی گفته می گردد ناامید نماینده است و فراورینماینده را دوباره ناامید و نگران می نماید و معلوم نیست چرا قانونی که به ضرر فراورینماینده است پس از شش ماه تازه می خواهیم اصلاحش کنیم.

محبی یادآورشد: چرا در جلسات فقط مسئولان دولتی صحبت می نمایند و هنگامی که نوبت فراوری نماینده می گردد وقت نیست و مسائل باقی می ماند.

وی افزود: امروز هم با گذشت 90 سال از قانون تجارتی تبعیت می کتیم که ایراد دارد و در حالی که تفسیر قانون باید در مسیر حل مسائل فراوری نماینده باشد اما بازهم به نفع دولت و فشار بیشتر به فراورینماینده تفسیر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 185

به "بخشنامه های غیر کارشناسی برای فراوری کننده را تعطیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه های غیر کارشناسی برای فراوری کننده را تعطیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید