چه بخوریم تا دچار کمبود انرژی در روز نشویم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، در این گزارش درباره احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد صحبت کردیم.

چه بخوریم تا دچار کمبود انرژی در روز نشویم؟

به گزارش استرس، داروها، فشار های کاری، اختلالات خواب یا بیماری و ... همگی از دلایل احساس خستگی در طول روز هستند. اگر تصور می کنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید.

اما در بیشتر موارد این خستگی مربوط به تغذیه نامناسب و عادات غلط غذایی است. خوشبختانه استفاده از مواد غذایی طبیعی انرژی زا این فرایند را می تواند معکوس کند:

این محلول الکترولیتی برای سلول ها به منظور فراوری انرژی ضروری است. در واقع نوشیدن آب یکی از برترین راه ها برای داشتن روزی بهتر به شما می رود. نتایج یک تحقیق در سال 2012 نشان می دهد زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده اند بیشتر از سایرین احساس خستگی مفرط می نموده اند.

پژوهش های نو نشان داده است که کمبود ویتامین ث باعث خستگی می گردد. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی ضروری است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می نمایند. ویتامین ث بعلاوه از ابتلا به عفونت ها پیشگیری نموده و باعث جذب بهتر آهن می گردد.

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل شکر به انرژی دارد. بعلاوه آن ها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می دارد و باعث می گردد دیرتر احساس گرسنگی کنید.

خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود شرایط انرژی در شما یاری می نماید.

کربوهیدرات 60 درصد انرژی مورد احتیاج بدن شما را تامین می نماید. غلات سبوس دار حاوی مواد کربنی پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می نماید.

هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می بخشد.

این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است. این ویتامین کربوهیدرات های دریافتی بدن را تبدیل به سوخت مورد احتیاج بدن یعنی گلوکز می نماید. بعلاوه مارچوبه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می گردد.

منبع:ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1895

به "چه بخوریم تا دچار کمبود انرژی در روز نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه بخوریم تا دچار کمبود انرژی در روز نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید