10 روش موثر برای لاغری

به گزارش مجله توسعه دهنده، تغییرات ساده در سبک زندگی شما می تواند به شما در کاهش وزن و جلوگیری از بازگشت آن یاری کند.

10 روش موثر برای لاغری

مطمئناً شما می توانید سریع وزن خود را کاهش دهید. رژیم های نو زیادی وجود دارد که باعث می شود، تا به سرعت وزن کم کنید، در حالی که به شما احساس گرسنگی و محرومیت می دهند. اما چه فایده، وقتی دوباره به سادگی وزن از دست رفته باز می شود؟ برای اینکه به صورت دائمی لاغر شوید، بهتر است به آرامی وزن خود را کاهش دهید. بسیاری از کارشناسان می گویند شما می توانید این کار را انجام دهید فقط با رعایت نکات ساده ای در سبک زندگیتان.

این متن برگرفته از سایت معتبر (webmad) است.

یک کیلو چربی - برابر با 3500 کالری است. با کم کردن 500 کالری در روز به وسیله تغییرات رژیم غذایی و ورزش، می توانید هفته ای حدود یک کیلو از دست بدهید. اگر فقط قصد حفظ وزن فعلی خود را دارید، حذف 100 کالری در روز کافی است تا از یک تا دو کیلو اضافه وزنی که بیشتر بزرگسالان در هر سال بدست می آورند، خودداری کنید.

10 روش فوق العاده برای لاغری بدون گرفتن رژیم:

  1. هر روز صبحانه بخورید. یکی از این عادت ها که دربین بسیاری از افرادی که وزن خود را به صورت دائمی کم کردند معمول است، خوردن هر روز صبحانه است. بسیاری از مردم فکر می نمایند که حذف صبحانه یک روش عالی برای کاهش کالری است، اما آنها معمولاً در طول روز بیشتر به خوردن غذا خوردن می پردازند. دکتر الیزابت وارد نویسنده کتاب هدایت به سوی هرم غذایی نوین می گوید: مطالعات نشان می دهد کسانی که صبحانه می خورند BMI های کمتری نسبت به کسانی که از صبحانه پرهیز می نمایند دارند BMI چیست و چگونه محاسبه می شود. و عملکرد بهتری چه در مدرسه و چه در سر کار دارند.
  2. شب ها در آشپزخانه را ببنید. زمانی را تنظیم کنید که از خوردن غذا در آن خودداری می کنید، بنابراین در هنگام تماشای تلویزیون دیگر به سراغ میان وعده بدون فکر یا تنقلات نخواهید رفت. یک فنجان چای بخورید، یا یک شکلات اما بعد از آن به سرعت دندان های خود را مسواک بزنید تا احتمال اینکه چیز دیگری بخورید یا بنوشید کاهش یابد.
  3. نوشیدنی های پر کالری را به طور هوشمندانه انتخاب کنید. نوشیدنی های شیرین شده کالری زیادی دارند اما مانند غذاهای جامد گرسنگی را رفع نمی نمایند. عطش خود را با آب، آب مخلوط شده با مرکبات، شیر کم چرب یا با آب میوه صد در صد طبیعی رفع کنید. در صورت گرسنگی بین وعده های غذایی، یک لیوان آب سبزیجات مقوی و کم کالری را امتحان کنید تا از ضعف کردن شما جلوگیری کند. مراقب کالری الکل باشید، که به سرعت جذب می شود. سعی کنید تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
  4. بیشتر محصولات گیاهی مصرف کنید. میزان بیشتری میوه و سبزیجات کم کالری و پر حجم مصرف کنید و مصرف غذاهای دیگری را که پر چربی و پر کالری هستند را کاهش دهید. گوشت را از مرکز بشقاب خود دور کنید و سبزیجات را در عوض آن بسیار مصرف کنید. توصیه می کنیم ناهار یا شام را با سالاد سبزیجات یا یک کاسه سوپ یا آش آغاز کنید، این را دکتر باربارا رولز، پزشک و نویسنده کتاب رژیم غذایی حجمی پیشنهاد می نماید. راهنمای تغذیه دولت آمریکا در سال 2005 نشان می دهد که بزرگسالان باید روزانه 7-13 پیمانه محصولات گیاهی مصرف نمایند. دکتر وارد می گوید این واقعاً چندان سخت نیست: آشپزخانه خود را با میوه و سبزیجات فراوان پر کنید و در هر وعده غذایی و میان وعده، میزانی از آن ها را مصرف کنید و بعلاوه می گوید رژیم شما با ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان شفابخش، فیبر غنی می شود و اگر با این محصولات گیاهی فوق العاده مقوی خود را سیر کنید، به بشقاب شیرینی نخواهید رسید.
  5. به سراغ دانه غلات بروید. با جایگزین کردن غلات سبوس دار به جای غلات تصفیه شده مانند نان سفید، کیک، کلوچه و چوب شور، فیبر مورداحتیاج خود را رفع می کنید و سریعتر سیر می شوید، بنابراین به احتمال زیاد میزان معقولی غذا خواهید خورد. نان و پاستای سبوس دار، برنج قهوه ای، پوسته سبوس، ذرت بو داده را انتخاب های خوبی هستند.
  6. محیط زندگی خود را کنترل کنید. یکی دیگر از راهکارهای ساده برای یاری به کاهش کالری مصرفی، کنترل محیط شماست. همه چیز از پر کردن آشپزخانه خود با غذا های سالم فراوان تا انتخاب رستوران های مناسب. این بدان معنی است که با دوری از رستوران های سلف سرویس می توانید از وسوسه شدن برای زیاده روی در خوردن خودداری کنید. و قبل از اینکه به میهمانی ها بروید، یک میان وعده سالم بخورید، بنابراین دیگر گرسنه نخواهید بود و دیگر بشقاب خود را پر از غذاهای رنگارنگ نخواهید کرد. دکتر وارد بعلاوه توصیه می نماید قبل از پر کردن مجدد بشقاب غذای خود، حداقل 15 دقیقه صبر کنید و یک لیوان بزرگ آب میل کنید.
  7. غذای خود را کم کنید. اگر کار دیگری به غیر از حذف میزان 10٪ -20٪ از غذای خود انجام ندهید، کاهش وزن خواهید داشت. بیشتر بخش هایی که هم در رستوران ها و هم در منزل سرو می شوند بیشتر از میزان مورد احتیاج شما هستند. میزان غذای مصرفی خود را میزان گیری کنید تا میزان مصرف غذای معمول خود را بدست آورید و روی کم کردن آن کار کنید. برایان وانسینک، پزشک و نویسنده کتاب تغذیه بی دقت می گوید، به سرعت میزان مصرف غذای خورد را با استفاده از کاسه ها، بشقاب ها و فنجان های کوچک کنترل کنید.
  8. قدم هایتان را بیشتر کنید. یک گام شمار بگیرید و به تدریج قدم هایتان را اضافه کنید تا اینکه به روزانه 10،000 قدم برسید. در طول روز، هر کاری را برای فعالیت را فعال تر انجام دهید مثلا، در حالی که با تلفن صحبت می کنید، سگ را برای پیاده روی بیرون ببرید.
  9. پروتئین را در هر وعده غذایی و میان وعده میل کنید. اضافه کردن یک منبع پروتئین بدون چربی یا کم چربی به هر وعده غذایی و میان وعده به شما یاری می نماید احساس سیری کامل کنید، بنابراین احتمال ابتلا به پرخوری کمتر است. ماست کم چرب، میزان کمی از آجیل ها، کره بادام زمینی، تخم مرغ، لوبیا یا گوشت بدون چربی را امتحان کنید. کارشناسان بعلاوه توصیه می نمایند که وعده های غذایی و میان وعده های کوچک و مکرر (هر 3-4 ساعت یکبار) بخاطر ثابت نگه داشتن سطح قند خون و جلوگیری از احساس ضعف بهره ببرید.
  10. گزینه های سبک تر را انتخاب کنید. هر زمان که می توانید از نسخه های کم چربی مثل لبنیات بهره ببرید. ماگی می گوید: در صورت استفاده از محصولات کم چرب و سبک تر، می توانید کالری را با زحمت کم تری کم کنید و اگر آن ها با سایر مواد مخلوط شده باشد، دیگر کسی حتی متوجه این مورد هم نخواهد شد. تعویض های هوشمندانه تر: از سالسا یا هوموس به عنوان سس بهره ببرید. ساندویچ ها را به جای مایونز با خردل بخورید. به جای سیب زمینی های شکم پر با مخلفات، سیب زمینی تنوری ساده بخورید. به جای خامه و کرم در قهوه خود از شیر بهره ببرید. به جای سس های بسیار چرب بر روی سالاد از سس های کم چربی بهره ببرید.

    برای تماشا مطالب بیشتر چای لاغری کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2003

به "10 روش موثر برای لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش موثر برای لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید