وعده وزیر سعودی برای زمستان، فعلا از مخازن ذخیره نفت می فروشیم

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه النشره، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشستی خبری با اشاره به حملات پهپادی به دو پالایشگاه شرکت آرامکو، ادعا کرد که جلوی خسارت ها به آرامکو گرفته شده و ظرفیت و امکان فراوری این شرکت از بعد از ظهر سه شنبه به وضعیت طبیعی بازگشته است.

وعده وزیر سعودی برای زمستان، فعلا از مخازن ذخیره نفت می فروشیم

حمله پهپادی یمن به زیرساخت های نفتی عربستان شنبه گذشته فراوری نفت این کشور را 5.7 میلیون بشکه در روز و در حدود 50٪ کاهش داد.

العربیه از این نشست خبری در جده گزارش داد که وزیر سعودی گفته است: آرامکو در این ماه به وسیله مخازن ذخیره به همه تعهداتش به همه مشتریانش در دنیا عمل خواهد نمود تا زمانی که سعودی بتواند دوباره به توان فراوری 11 میلیون بشکه در روز در آخر ماه سپتامبر برسد.

به گزارش خبرنگاران ریاض در روزهای اخیر بدنبال حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو، خط لوله انتقال نفت به بحرین را بست. بسته شدن این خط لوله با وحشت از کمبود نفت اجرا شده است.

وزیر انرژی سعودی نشست خبری خود درباره تاثیر کاهش 50 درصدی فراوری نفت بر بودجه سعودی ادعا کرد: با توجه به اینکه صادرات نفت سعودی در ماه سپتامبر و ماه های بعد از آن کاهش نخواهد یافت، حملات روز شنبه علیرغم کاهش 50 درصدی فراوری نفت، تاثیری بر درآمدهای سعودی نخواهد داشت.

وی مدعی شد: سعودی در سرانجام ماه نوامبر توان فراوریی معادل 12 میلیون بشکه در روز را خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان همچنین اضافه نمود: تا کنون نمی توانیم تعیین کنیم که چه کسی طراح و مجری حمله به تاسیسات آرامکو در بقیق بوده است.

به گزارش خبرنگاران کارشناسان پیش بینی نموده اند بازگشت آرامکو به میزان فراوری قبلی ماه ها به طول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 485

به "وعده وزیر سعودی برای زمستان، فعلا از مخازن ذخیره نفت می فروشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده وزیر سعودی برای زمستان، فعلا از مخازن ذخیره نفت می فروشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید