علی آقامحمدی: کسانی که سند غیر رسمی دارند ثبت نام نمایند ، 2020 محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار با بیان اینکه 2 هزار و 20 محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شده است، گفت: خدمات اولیه به ساکنان این محلات ارائه می گردد.

علی آقامحمدی: کسانی که سند غیر رسمی دارند ثبت نام نمایند ، 2020 محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شد

به گزارش خبرنگاران، علی آقامحمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه میز خدمت حرکت مبارک محلات کم برخوردار تبریز اضافه نمود: ساکنان این منطقه ها به احتیاجهای اولیه و ابتدایی مانند سرپناه، غذا، پوشاک، شغل و تحصیلات احتیاج دارند و بر اساس قانون اساسی این موراد جزو حقوق ملت ها به شمار میرود.

وی با بیان اینکه در این محلات باید بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به کسانی که به هر یک از این خدمات احتیاج دارند، خدمات مورد احتیاج ارائه گردد، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی و تبریز ثبت نام نسبت به مسکن آغاز شده و در 2 محله در تبریز و سه محله در شهرستان ها بیش از 100 نفر ثبت نام نموده اند و در آنها باید تعاونی مصرف مسکن تشکیل گردد.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به اینکه استانداری باید کمیته ای را در این خصوص تشکیل دهد، گفت: نحوه تشکیل و اساسنامه تعاونی ها معین شده تا پس از تشکیل تعاونی ها، ساخت و ساز آغاز گردد.

آقامحمدی، با تاکید بر اینکه ثبت نام در بقیه محلات نیز باید ادامه یابد، ادامه داد: در تعدادی از محلات ثبت نام شده ولی تعداد آنها به 100 نفر نرسیده و وقتی تعداد آنها به 100 نفر رسید، قابلیت تشکیل تعاونی را پیدا می نماید.

وی با اشاره به امضای توافق نامه با وزارت مسکن، بانک مسکن و اتاق تعاون برای ساخت 300 هزار واحد مسکونی در منطقه ها کم برخوردار، یادآور شد: آذربایجان شرقی هرچقدر می تواند باید نسبت به جذب سهیمه این تعداد واحد مسکونی برای ساخت و ساز در محلات 101 گانه کم برخوردار اقدام کند.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار گفت: افرادی که در محلات کم برخوردار سند غیررسمی دارند، می توانند در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام نمایند و دولت با دریافت هزینه به صورت قسطی یا به نرخ کارشناسی برای آنها سند صادر می نماید تا آنها بتوانند اقدام به ساخت و ساز نمایند.

آقامحمدی، طرح بیمه سلامت و پزشک خانواده را از دیگر خدمات ارائه شده برای مردم منطقه ها کم برخوردار گفت و اضافه نمود: بر اساس اعلام مسؤولان استانی کسی فاقد بیمه سلامت نبوده مگر اینکه از این طرح آگاه نباشد و برای این افراد هر موقع مراجعه نمایند بیمه سلامت صادر می گردد و باید با برنامه ریزی های لازم پزشک خانواده برای همه تعلق گیرد.

وی ثبت نام در کلاس های آزمون سراسری زیر نظر دبیرستان البرز تهران را از دیگر خدمات ارائه شده به دانش اموزان دور دوم دبیرستان های این منطقه ها اعلام و اظهار کرد: این دانش آموزان می توانند به وسیله سامانه این دبیرستان به صورت رایگان در این کلاس ها ثبت نام نمایند برای آنها 10 آزمون در طول تحصیل برگزار می گردد.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به برگزاری فوتبال خیابانی در محلات کم برخوردار از تیر سال جاری، گفت: قهرمان و نایب قهرمان محله در بازی های منطقه سپس شهرستان و استان شرکت می نماید و با راهیابی به مسابقات سراسری جایزه بزرگ این مسابقات را کسب می نماید.

آقامحمدی، نوجوان و جوانان 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال می توانند در سامانه فوتبال محلات ثبت نام نمایند، ادامه داد: فدراسیون فوتبال نیز افرادی را برای شناسایی استعدادهای فوتبال محلات معین نموده است.

وی با بیان اینکه تمام کوچه های محلات باید شهردار داشته باشد، ادامه داد: جوانان زیر 30 سال می توانند شهردار محلات شوند و برای آنان دوره آموزش مدیریت صنعتی برگزار و مدرک رسمی به آنان اعطا می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2371

به "علی آقامحمدی: کسانی که سند غیر رسمی دارند ثبت نام نمایند ، 2020 محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی آقامحمدی: کسانی که سند غیر رسمی دارند ثبت نام نمایند ، 2020 محله آسیب پذیر در کشور شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید