تعرفه های تازه خرید تضمینی برق تتازهپذیر ابلاغ شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، تعرفه های تازه خرید تضمینی برق از نیروگاه های تتازهپذیر تا 10 مگاوات با افزایش میانگین 77 درصد نسبت به سال گذشته به وسیله وزیر نیرو ابلاغ شد.

تعرفه های تازه خرید تضمینی برق تتازهپذیر ابلاغ شد

وزارت نیرو در راستای سیاست های دولت سیزدهم در مورد ضرورت پیوست زیست محیطی در توسعه صنعتی و اولویت محیط زیست بر توسعه، در قالب طرح های تشویقی، ایجاد و توسعه جذابیت مالی و اهداف سازمانی، حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه فراوری برق از منابع انرژی تتازهپذیر را در برنامه دارد.

بر این اساس، بیشترین افزایش نرخ مربوط به فناوری زیست توده است، به گونه ای که میانگین نرخ خرید تضمینی از این فناوری 130 درصد رشد داشته و در بین فناوری های زیست توده، فناوری مربوط به فرآیند های حرارتی (ترموشیمیایی) از جمله زباله سوزی، گازی سازی و پیرولیز با رشد 183 درصدی رتبه نخست رشد نرخ خرید تضمینی را به خود اختصاص داده است. بر این اساس نرخ خرید تضمینی این فناوری از 7770 ریال به 22000 ریال رسیده است.

بعلاوه تعرفه های تازه خرید تضمینی برق از نیروگاه های برق آبی با افزایش میانگین 90 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو شده است. بر اساس این ابلاغیه، نرخ خرید برق تضمینی از نیروگاه های برق آبی بر روی خط انتقال، با ظرفیت کمتر از 10 مگاوات با افزایش 83 درصدی، از 5915 ریال به 10 هزار و 800 ریال و نیروگاه برق آبی جریانی با افزایش 95 درصدی از 6916 ریال به 13 هزار و 500 ریال افزایش یافته است.

ضمن این که ابلاغیه شامل افزایش نرخ خرید تضمینی برای نیروگا های خورشیدی انشعابی تا 30 درصد و انشعابی بادی تا 60 درصد نیز می گردد.

گفتنی است، حداکثر زمان برای احداث نیروگاه های برق آبی مقیاس کوچک روی خط انتقال و جریانی از زمان عقد قرارداد تا زمان بهره برداری ظرفیت کامل به ترتیب 12 و 18 ماه اعلام شده است.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2280

به "تعرفه های تازه خرید تضمینی برق تتازهپذیر ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه های تازه خرید تضمینی برق تتازهپذیر ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید