برای حل مشکلات اقتصادی از کدام دانشگاه کمک گرفته اند؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه از کدام دانشگاه در کشور خواسته شد تا راهکاری برای برون رفت از مشکلات ارزی و اقتصادی ارائه دهد؟، گفت: امروزه دانشگاه ها و مطالعاتشان به سمت تشریفاتی شدن در حال حرکت است.

برای حل مشکلات اقتصادی از کدام دانشگاه کمک گرفته اند؟

دکتر یعقوب محمدی فر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه ها اغلب به عنوان موتورهای رشد اقتصاد جوامع شناخته می شوند، اظهار کرد: دانشگاه ها می توانند با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی در فراوری محصولات ایرانی و همچنین ارتقاء سطح کیفیت کالاها نقش موثری داشته باشند به شرطی که دستگاه های دولتی و صنایع به این مراکز اعتماد نمایند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه نسل چهارم دانشگاه ها در جهان برای حاکمیت مشخص سرنوشت می نمایند، مطرح کرد: امروزه دانشگاه ها و مطالعاتشان به سمت تشریفاتی شدن در حال حرکت است در صورتی که باید دولت مشکلات جامعه را به دانشگاه ابلاغ کند و محققان و دانشجویان برای حل آن مسأله راه حل ارائه دهند.

محمدی فر با بیان اینکه از کدام دانشگاه در کشور خواسته شد تا راه حلی برای برون رفت از مشکلات ارز و اقتصادی ارائه دهد؟، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری سرمایه اصلی دانشگاه ها به شمار می روند و باید کوشش کرد تا رساله های دانشجویان این مقاطع تحصیلی به سمت حل مسائل و معضلات کشور راهنمایی شوند و چالش های جامعه را در طرح نامه خود به اساتید راهنما ارائه دهند. این شیوه بهترین راه توجه دانشگاه ها به مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی خود را از فراوریات داخلی تامین می نماید، اضافه کرد: دانشگاه ها با مصرف محصولات فراوری داخل کشور در مراکز مختلف خود و فرهنگسازی استفاده از این محصولات در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نمایند اما به طور کلی باید نوعی وابستگی ملی در استفاده از محصولات داخلی ایجاد گردد تا همه به مصرف فراوریات داخلی مشتاق شوند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مرکز رشد از طرح های دانش بنیان حمایت می نماید، ادامه داد: طی یک ماه گذشته مرکز رشد تخصصی کشاورزی در داخل دانشکده کشاورزی و دو شرکت شتاب دهنده برای ارتباط با صنعت در راستای تحقق شعار سال افتتاح گردیده اند.

وی در ادامه از ارتباط کم دانشگاه و صنعت ابراز ناراحتی کرد و اضافه کرد: دستگاه های توسعه ای باید پروژه های پژوهشی خود را به دانشگاه ها و مراکز علمی بسپارند اما متأسفانه این رویکرد در کشور ما بسیار کمرنگ است.

محمدی فر حمایت از تأسیس شرکت های دانش بنیان و ایجاد قراردادهای پژوهشی در دانشگاه ها را یکی از مهمترین راه حلهای حمایت از فراوری داخل و کمک به برطرف مشکلات فعلی کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه رشد خوبی در زمینه تعداد قراردادهای پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا رخ داده است و طی سال گذشته بیش از 20 قرارداد پژوهشی با صنایع منعقد کردیم.

وی در ادامه به نقش دانشگاهیان در برطرف محدودیت ها و بحران فعلی ارز در کشور اشاره نمود و گفت: طی چند سال گذشته در حوزه خرید تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همگام با سیاست های ابلاغی وزارت علوم سعی در صرفه جویی داشته است.

منبع: isna.ir
انتشار: 12 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 33

به "برای حل مشکلات اقتصادی از کدام دانشگاه کمک گرفته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حل مشکلات اقتصادی از کدام دانشگاه کمک گرفته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید