سالانه 8 میلیون متر مربع جواز ساخت مسکن در مازندران صادر می گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، تورج نائیج پور صبح سه شنبه در سمینار آموزشی مباحث صنفی نظام مهندسی و قوانین ساخت و ساز شهری با اشاره به نقش برجسته زنان در حوزه های حرفه ای و مهندسی گفت: در کشورهای در حال توسعه صندلی زنان اهمیت بسزایی دارد و وقتی بانوایی در ایران پیروز می گردد نشان دهنده ارزش و منزلت آنهاست و این پیروزیت ها در سطح بین المللی می تواند برای کشور مثمر ثمر باشد.

سالانه 8 میلیون متر مربع جواز ساخت مسکن در مازندران صادر می گردد

وی با اشاره به پیگیری های اجرا شده در حوزه اشتغال مهندسان بیان داشت: پیگیری هایی در بخش صنایع و معادن استان و کلیه معادن شن و ماسه و همچنین در نظر دریافت نقش مهندسان به عنوان ناظر فنی در کارگاه فراوری مصالح ساختمانی انجام و هفت جلسه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار داشتیم.

نائیج پور اضافه کرد: این بازار، بازار بسیار وسیعی است و تجارت مهندسان تا به الان در نظر گرفته نشد و مهندسان باید در حوزه های دکوراسیون داخلی، خرید و فروش ساختمان و فراوری مصالح ساختمانی وارد شوند تا از بازار هشت هزار میلیاردی سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود 27هزار مهندس، خدمات مهندسی هم از بازار خدمات مهندسی خارج می گردد و نمی توان خدمات را سهمیه بندی کرد و در واقع نظام عادلانه ای بوجود نخواهد آمد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان جمهوری اسلامی ایران در قطر گفت: این نمایشگاه در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی و نیروی انسانی در روزهای 26 بهمن لغایت یکم اسفندماه برگزار می گردد و باتوجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام دنیای و صرف 100 میلیارد دلار سرمایه در این کشور، فرصت مناسبی برای صدور خدمات مهندسی ایجاد خواهد شد.

نائیج پور با اشاره به دستور کار قرار دریافت آموزش های بین المللی جامعه مهندسی گفت: درصدد هستیم نظام داوطلبی راه اندازی کنیم و مهندسینی که علاقمند به این آموزش ها هستند معین سطح شوند و با بهره گیری از اساتید مجرب در حوزه های فنی و تخصصی، با اصلاحات و استانداردهای بین المللی آموزش شده و گواهی نامه بین المللی دریافت نمایند.

وی با اشاره به سطح پایین آموزش های دانشگاهی بیان داشت: آموزش های دانشگاهی در اغلب دانشگاه های کشور به شوخی بزرگ تبدیل شده و این مراکز علمی نتوانستند شخصیت مهندسی، ادبیات مهندسی و رفتار مهندسی خلق نمایند و اگر بخواهیم نیرویی برای دنیا تربیت کنیم باید آن افراد را با ادبیات مهندسی دنیا و زبان تخصصی آشنا کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه مقررات ملی تابع مسائل سیاسی شده گفت : وزارت مسکن جدید یابد بتواند مقررات ملی را از حوزه سیاسی خارج کند.

وی گفت: در پژوهشی که در نظام مهندسی استان در مورد میزان تطبیق آیین نامه بتن ایران (آبا) با آیین نامه های دنیا صورت گرفت معین شد که آیین نامه آبا با آیین نامه 1990 کانادا منطبق است در حالی که این ایین نامه مربوط به 24 سال قبل بوده و منسوخ شده است.

نائیج پور با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان در اسفند ماه امسال گفت: با توجه به صرف هزینه و بودجه در امسال جهت خرید، نوسازی و تجهیز دفاترنمایندگی، از سال آینده تمامی بودجه های سازمان صرف حوزه آموزش و کنترل و نظارت خواهد شد و در واقع بازگشت سرمایه به سازمان خواهیم داشت.

سودابه مهری رئیس کمیسیون بانوان و عضو هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در ادامه این جلسه با بیان اینکه کمیسیون بانوان سازمان در راستای سیاست های کلی سازمان تشکیل شد گفت : کمیسیون بانوان نظام مهندسی ساختمان مازندران پیشرو در حوزه امور بانوان است و برنامه های این استان به صورت الگو در سایر استان ها اجرایی شد.

وی با اشاره به عدم تمایل بعضی از استان ها به تشکیل این کمیسییون گفت : هدف این کمیسیون تفکیک آقایان و بانوان نیست و محیط صنفی و حرفه ای ما می طلبد که همه در کنار هم به وظایف شغلی و حرفه ای بپردازیم و ولی با توجه به اینکه بانوان مهندس به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی فرصت های کمتری برای حضور در محیط های کاری و کارگاهی دارند کمیسیون بانوان به منظور برطرف این کاستی ها تشکیل شد.

مهری اضافه کرد: در این راستا برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در دستور کار کمیسیون نهاده شد و دو سمینار آموزشی مدیریت در محل ستاد سازمان و سمینار مباحث حقوقی نظام مهندسی در دو منطقه استان برگزار گشت و برگزاری سمینار مباحث صنفی نیز در سه مطقه شرق، مرکز و غرب استان در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 541

به "سالانه 8 میلیون متر مربع جواز ساخت مسکن در مازندران صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 8 میلیون متر مربع جواز ساخت مسکن در مازندران صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید