ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای تامین سوخت پایدار

به گزارش مجله توسعه دهنده، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اهمیت سوخت رسانی در فصل زمستان گفت باید از ظرفیت ها به منظور تامین سوخت پایدار استفاده حداکثری صورت بگیرد.

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای تامین سوخت پایدار

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش، جلیل سالاری امروز (چهارشنبه) در نشست با مدیران و مسوولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اضافه نمود: در گذشته بیژن زنگنه در ابلاغیه ای ساخت هرگونه ساخت مخزن را ممنوع نموده بود. افزایش مصرف سوخت در شرایطی که به تعداد مخازن هم اضافه نشده است، زنجیره مصرف و ظرفیت سوخت را با اختلالاتی همراه می نماید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ناوگان حمل و نقل تقویت نشده است، گفت: ما امروز باید در بخش خطوط لوله به ارتقای امنیتی و کاهش هزینه ها در سطح دسترسی ها و شعاع های انتقالی متمرکز می شدیم.

سالاری با بیان اینکه نزدیک به 58 درصد از انتقال فرآورده ها به وسیله حمل و نقل زمینی انجام می گردد، توضیح داد: ضروری به نظر می رسد تا با توجه به بخش ذخیره سازی و شرایطی که در بحث انتقال وجود دارد قرارگاه سوخت رسانی جهت تامین پایدار اصولی مدیریت گردد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید نمود: باید از حداکثر ظرفیت ها و مخازن بین راهی استفاده گردد تا بتوان انتقال پایداری انجام داد و از چالش ها عبور کرد.

به گفته سالاری، در حوزه تامین سوخت نیروگاهی متاسفانه براساس برنامه ای که پیش بینی شده باتوجه شرایط عملکرد، فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، افزود: در جهت تامین سوخت 6 ماهه سال جاری برای جایگزینی با سوخت مایع باید برای تحقق آن برنامه ریزی و هماهنگی صورت بگیرد. بدین ترتیب طی اقداماتی چون بازنگری در برنامه انتقال، استفاده حداکثری از ظرفیت انتقال، اولویت بندی نیروگاه ها و ... سوخت رسانی استمرار یابد.

وی با اشاره به اینکه دربخش نفت کوره هم با بخش ریلی و وزارت راه هماهنگی هایی انجام شده است، ادامه داد: هدفگذاری امروز ما این است که این تیم و قرارگاه سوخت رسانی درست مدیریت گردد و جلسات مستمری بین مجموعه ها وجود برگزار گردد تا درصورت بروز مسائل و چالش ها، موارد آنالیز و مدیریت شوند.

سالاری تاکید نمود: با پیش بینی های دقیق و ارزیابی چالش ها می توان از مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده است همچون کاهش سوخت صنایع به منظور تامین گاز خانگی ممانعت گردد. این در حالی است که باید در نیروگاه ها مدیریت مصرف هم اجرایی گردد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با توجه به شرایط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: هزینه ها و حوادث احتمالی که می تواند برای شبکه 14 هزار کیلومتری خط لوله در کشور رخ دهد؛ باید به آن توجه جدی مبذول گردد.

سالاری تاکید نمود: بعلاوه در بحث توسعه زنجیره در بخش انتقال و در حوزه توزیع از بخش های صادرات گرفته تا تخصیص خوراک به صنایع پایین دست و توسعه زنجیره ارزش و ... می بایست نگاه یکپارچه ای وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در ساختار منابع انسانی چالش های متعدی وجود دارد؛ باید در کل حوزه پالایش و پخش با یک نگاه توسعه ای تجدید ساختار صورت بگیرد.

سالاری توضیح داد: در این جهت اساسنامه شرکت که به منزله سند هویت حقوقی مجموعه به لحاظ عملکردی و چارچوب ها است و هم به اسم شناسنامه شرکت می تواند همه مسائل و موضوعات را با نگاه توسعه ای دنبال کند. بنابراین ضروری است در این خصوص دیدگاه ها و نگاه های کلان درحوزه ساخت، ورود به سرمایه گذاری و اقدامات توسعه ای لحاظ گردد.

در این نشست مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و در ادامه سایر مدیران و مسوولان در مورد چالش های موجود نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1908

به "ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای تامین سوخت پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای تامین سوخت پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید