وزیر امور خارجه یونان شنبه به تهران می آید

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر خارجه یونان در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود شنبه هفته آینده به تهران می آید.

وزیر امور خارجه یونان شنبه به تهران می آید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه یونان قرار است اول هفته آینده به تهران سفر کند.

این سفر در پاسخ به سفر محمدجواد ظریف در هفتم خردادماه به آتن و با دعوت رسمی وزیر امور خارجه کشورمان صورت می گیرد.

قرار است در این سفر دیدارها و گفت وگوهایی پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و توسعه روابط مالی دو کشور انجام گردد.

همچنین قرار است اولین همایش آنالیز توسعه روابط مالی و فرهنگی دو جانبه ایران و یونان با عنوان ایران و یونان - فرصت های کشف ناشده با حضور نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان در تاریخ 9 آذرماه در تهران برگزار می گردد.

بر اساس این گزارش، همایش مذکور با هدف کشف و شکوفا کردن پتانسیل های نهفته در روابط مالی و فرهنگی دو کشور توسط سفارت یونان و با همکاری گروه شرکت های بین المللی مایکروسورس برگزار می گردد.

وزیر امور خارجه یونان در رأس هیئتی عالی رتبه از فعالان مالی و فرهنگی در حوزه های نفت، گاز، انرژی، دارویی و درمانی، فرهنگی، صنعتی، گردشگری، کشتیرانی و حمل و نقل، بانکداری، ساخت و ساز، فن آوری اطلاعات برای شرکت در این همایش به تهران سفر خواهد نمود.

همچنین مدیران عالی رتبه مالی و فرهنگی کشورمان چگونگی ایجاد راهکارهای توسعه و روابط فی مابین را با تمرکز بر مشترکات مالی و فرهنگی دو کشور مورد بحث و آنالیز قرار خواهند داد.

آنالیز نقاط قوت هر یک از کشورهای ایران و یونان با توجه به تاریخچه صنعتی مالی و فرهنگی، آنالیز ظرفیت های فرهنگی، تجاری و مالی موجود در هر یک از دو کشور به عنوان فرصت های قابل برنامه ریزی و سرمایه گذاری از سوی کشور مقابل، آنالیز و استخراج صنایع مورد نظر جهت تعریف همکاری های طرفین، استخراج نقشه راه و برنامه عملیاتی توسعه روابط مالی فی مابین و همچنین آنالیز راهکارهای مطلع سازی فرهنگی در میان شهروندان هر کشور نسبت به فرهنگ، سنت و آیین شهروندان کشور مقابل با توجه به تاریخچه و ریشه های فرهنگی مشترک دو کشور؛ محور برنامه ها و سخنرانی های این همایش خواهد بود.

این همایش از ساعت 9 لغایت 15 روز دوشنبه، 9 آذرماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1019

به "وزیر امور خارجه یونان شنبه به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه یونان شنبه به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید