نامه رئیس سازمان حمایت به معاون وزیر کشاورزی؛ دامداران شیر خام را گران می فروشند

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون وزیر صنعت در نامه ای به معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت، گزارشات و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا است.

نامه رئیس سازمان حمایت به معاون وزیر کشاورزی؛ دامداران شیر خام را گران می فروشند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان با ارسال نامه ای به رضایی معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت که قیمت شیر خام بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد و در این زمینه گران فروشی وجود دارد.

در این نامه آمده است که گزارشات و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا است.

متن این نامه به توضیح زیر است:

گزارشات و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا می باشد.

با عنایت به نقطه نظرات آن وزارتخانه و علیرغم اینکه در محاسبات بهای تمام شده شیرخام قیمت هر کیلو گرم سبوس گندم 12500 ریال لحاظ شده، مطابق تصمیمات متخذه در پنجاه و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه شماره 60.176776 مورخ 1398.6.30 قیمت سبوس گندم از هر کیلو 12500 ریال به 10000 ریال کاهش یافته و سایر نهاده های دامی نیز با قیمت مصوب توسط آن وزارتخانه تأمین و عرضه می شود با این اوصاف عملاً هر گونه گران فروشی شیرخام توسط دامداران فاقد توجیه قانونی است؛ لذا ضرورت دارد مجدداً رعایت سقف قیمت مصوب به کلیه واحد های عمده دامداری صنعتی و سنتی فراوریکننده شیرخام ابلاغ شود. بدیهی این سازمان بر اساس تکالیف قانونی و در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده و به عنوان وظیفه ذاتی، برخورد با گرانفروشی واحد های متخلف را در دستور کار قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 634

به "نامه رئیس سازمان حمایت به معاون وزیر کشاورزی؛ دامداران شیر خام را گران می فروشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه رئیس سازمان حمایت به معاون وزیر کشاورزی؛ دامداران شیر خام را گران می فروشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید