نادری: برگزاری کنکور دکتری منوط به رعایت پروتکل است

به گزارش مجله توسعه دهنده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مخالفت وزارت بهداشت با کنکور کارشناسی اطلاع داد.

نادری: برگزاری کنکور دکتری منوط به رعایت پروتکل است

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در تشریح نشست مشترک با وزیر بهداشت با موضوع زمان برگزاری کنکور گفت: جلسه ما با آقای نمکی وزیر بهداشت جلسه بسیار خوبی بود.

وی درباره جزئیات این جلسه اضافه نمود: آقای نمکی یک نامه پنج بندی در این جلسه تقدیم کرد که یک پروتکل نامه بود و به آقای رئیسی معاون وزارت بهداشت ابلاغ شده بود؛ همچنین رونوشت آن به مسئولان ذی ربط از جمله آقای غلامی وزیر علوم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: طی این پروتکل نامه، در پنج مورد پروتکل ها به طور شفاف ابلاغ شده است که پروتکل های کنکور دکتری است که باید همه مو به مو اجرا شوند.

نادری توضیح داد: اگر پنج بند این پروتکل اجرا نگردد آقای نمکی وزیر بهداشت با برگزاری کنکور ارشد مخالفت جدی خواهد نمود و ما هم در مجلس مخالفت جدی خواهیم داشت.

وی در ادامه با تشریح جزئیات پروتکل پنج محوری که از سوی وزارت بهداشت به معاونت وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم ابلاغ شده است، مطرح کرد: این پروتکل ها شامل نحوه چینش و جانمایی داوطلبان، چیدمان، تهویه، شرایط محیطی و همچنین ماسک گذاری و گشتن و احراز هویت و نحوه بازرسی ها و گردهمایی ها است که پروتکل کامل و جامع پنج بندی است که چندین باید و الزام را برای مسئولان مربوطه به برگزاری کنکور به دنبال دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در واقع این پروتکل ها یک پایلوتی است برای اینکه ببینیم سازمان سنجش چگونه این آزمون را برگزار می نماید.

نادری اضافه نمود: اگر کنکور دکتری را برگزار کردند و این پروتکل ها به خوبی اجرا نشد قاعدتاً برای کنکور ارشد، جدی خواهیم گرفت و با هماهنگی وزیر بهداشت جلوی برگزاری آن را خواهیم گرفت و قطعاً برگزار نخواهد شد. پس اگر پروتکل های معین شده در کنکور دکتری رعایت نگردد قطعاً و حتماً کنکور ارشد برگزار نخواهد شد.

وی همچنین در مورد جزئیات و زمان برگزاری کنکور کارشناسی بیان نمود: وزیر بهداشت برای برگزاری کنکور کارشناسی به طور کلی مخالف برگزاری است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: وزیر بهداشت به طور کلی مخالف برگزاری کنکور کارشناسی در این شرایط است و البته در این موضوع این یک اتفاق نظر بین وزارت بهداشت و ما وجود داشت که نهایتاً ما به این نتیجه رسیدیم که کنکور سراسری در حال حاضر و در شرایط فعلی نباید برگزار گردد و برگزاری آن در چنین وضعیتی به صلاح نیست، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم.

نادری گفت: باید در مورد کنکور کارشناسی آنالیز های بیشتری گردد تا براساس آن تصمیمات نهایی اخذ گردد، اما در حال حاضر قطعاً برگزاری کنکور سراسری به صلاح نیست.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1250

به "نادری: برگزاری کنکور دکتری منوط به رعایت پروتکل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادری: برگزاری کنکور دکتری منوط به رعایت پروتکل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید