طرز تهیه مارشمالوی خانگی

به گزارش مجله توسعه دهنده، پاستیل پفی، پف نبات یا مارشمالو (Marshmallow) یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به راحتی آب می گردد. تهیه مارشمالوی خانگی در ادامه مطلب.

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

سرویس آشپزی - این آب نبات نرم (مارشمالو) از مخلوط ژلاتین، سفیده تخم مرغ، شکر و شربت ذرت تهیه می گردد و بافتی اسفنجی دارد.

مدت زمان آماده سازی مارشمالوی خانگی حدود 3 ساعت و 15 دقیقه می باشد. از مارشمالو در تهیه انواع دسرها از جمله ژله رولی، و یا برای تهیه خمیر فوندانت و یا به صورت مجزا به عنوان آب نبات استفاده می گردد.

مواد لازم جهت تهیه مارشمالوی خانگی

پودر ژلاتین

24 گرم

آب سرد

1 پیمانه

شکر دانه ریز

1/2 پیمانه

شربت ذرت

1 پیمانه

نمک

1/8 قاشق چایخوری

وانیل

1/8 قاشق چایخوری

پودر شکر

1/2 پیمانه

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

  1. ابتدا یک ظرف سرامیکی یا شیشه ای با سایز 9 در 13 را از طریق روغن جدا کننده پوشش دهید.
  2. پودر ژلاتین را روی 1/2 پیمانه آب سرد بپاشید و بر روی بخار کتری آغاز به هم زدن کنید تا زمانی که ذرات ژلاتین به کلی حل شوند.
  3. در یک ظرف گود کوچک، شکر، نمک، شربت ذرت و 1/2 پیمانه آب سرد را مخلوط کنید و با حرارت ملایم آغاز به هم زدن کنید تا زمانی که ذرات شکر کاملا ذوب شوند. پس از ذوب شدن کامل شکر، حرارت را بالا ببرید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه مواد به جوش آیند. (در مرحله جوشیدن به هیچ عنوان نیازی به هم زدن نمی باشد.) سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.
  4. ژلاتین حل شده را به شربت ذرت اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید. سپس درجه همزن را بالا برده و به مدت 10 دقیقه به خوبی هم بزنید تا پف کند و کمی خنک گردد. در این مرحله وانیل را به مواد اضافه کنید و مجددا به هم زدن ادامه دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.
  5. مواد مارشمالو را در ظرفی که از قبل با روغن چرب نموده اید بریزید و 1/4 پیمانه از پودر شکر را روی آن الک کنید. سپس، به مدت 3 ساعت و یا یک شب در یخچال استراحت دهید.
  6. به یاری کاتر قلبی که چرب شده است، اسلایس های مارشمالو قلب شکل را برش دهید و در ظرف نسبتا گودی که حاوی پودر شکر است بغلتانید و همه زوایای مارشمالو را به پودر شکر آغشته نمایید.
  1. مارشمالوی خانگی را در ظرف در بسته و در جای خنک به مدت 5 روز می توانید نگهداری کنید.
منبع: setare.com
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1398

به "طرز تهیه مارشمالوی خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارشمالوی خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید