طرابلس گفت که با نیروهای شرق لیبی مذاکره نمی کند

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس دولت وفاق ملی در غرب لیبی تأکید کرد که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق این کشور از بحران شیوع ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای حمله نظامی استفاده نموده و طرابلس با او مذاکره نخواهد کرد.

طرابلس گفت که با نیروهای شرق لیبی مذاکره نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) گفت که با ژنرال خلیفه حفتر (فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی) به دلیل ارتکاب جنایت هایش در لیبی، هرگز وارد مذاکره سیاسی نخواهد شد.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

السراج در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا ریپابلیکا گفت که با وجود این فجایع و جنایت هایی که حفتر علیه مردم لیبی مرتکب شده، از امروز به بعد هرگز با او بر سر میز مذاکره حاضر نخواهم شد.

روز سه شنبه (دیروز) پس از آنکه نیروهای دولت وفاق ملی پیروز شدند دو شهر استراتژیک صرمان و صبراته را از اشغال نیروهای حفتر آزاد نمایند، نیروهای حفتر چند موشک به طرابلس شلیک کردند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، السراج در این مصاحبه گفت: ما با برقراری آتش بس انسانی موافقت کردیم و انتظار داشتیم حفتر نیز حتی برای یک بار هم شده به دلیل خطرات شیوع ویروس کرونا به گفته های خود پایبند باشد، اما از کرونا به عنوان فرصتی برای حمله استفاده کرد و پس از شکست این حمله، تمام نقاط طرابلس حتی مناطق مسکونی، موسسات مدنی و بیمارستان های شهر را هدف قرار می دهد.

او اضافه نمود که کوشش ما همیشه این بوده که به وسیله فرایند سیاسی اختلافاتمان را حمل کنیم اما حفتر هر توافقنامه ای را سریعا نقض کرد.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

تا کنون کوشش های سازمان ملل برای میانجی گری بین دو طرف (شرق و غرب لیبی) برای انتها دادن به درگیری در این کشور بی نتیجه بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1049

به "طرابلس گفت که با نیروهای شرق لیبی مذاکره نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس گفت که با نیروهای شرق لیبی مذاکره نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید