کرونا در اروپا، از فرایند سریع بازگشت محدودیت ها تا تحولی نگران کننده در آلمان

به گزارش مجله توسعه دهنده، افزایش آمار مبتلایان جدید در بسیاری کشورهای اروپایی به فرایند بازگشت محدودیت ها سرعت بخشیده و انستیتو رابرت کخ آلمان هم از تحولی نگران کننده سخن گفته است.

کرونا در اروپا، از فرایند سریع بازگشت محدودیت ها تا تحولی نگران کننده در آلمان

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و مقامات این اتحادیه را به خود مشغول نموده است.

آلمان: کرونا بحران بین المللی طولانی مدتی خواهد بود

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان انتظار یک بحران طولانی مدت بین المللی به دلیل بیماری همه گیر کرونا را دارد.

وی در این باره گفته است: آمار مبتلایان جدید افزایش می یابد. این بحران هنوز تمام نشده است. از نظر بین المللی مبارزه با بحران کرونا همچنان در سطح جهانی موضوعی مهم خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان درباره دست کم دریافت شرایط هشدار داده و گفت: باید همه اقدامات لازم در آلمان انجام گردد تا از موج دوم کرونا جلوگیری به عمل آید.

ماس بر لزوم پایبندی به قواعد کرونایی در این اوضاع تاکید نموده و غلبه بر آن را تنها با عمل و نه با ایراد کلام دانست.

گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در پاریس

در پی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید در پاریس این شهر طرح استفاده اجباری از ماسک را گسترش می دهد. همچنین حضور پلیس در این شهر برای نظارت بر اجرای این طرح از جمله در مناطق پر بازدید افزایش می یابد. دولت فرانسه روز گذشته پاریس و مناطق جهانگردی اطراف مارسی را به دلیل افزایش آمار مبتلایان به عنوان مناطق خطر کرونایی اظهار داشت.

اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار می گیرد

دولت آلمان به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید در اسپانیا این کشور را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام نموده و درباره سفر به آن به شهروندان خود هشدار داد. تنها جزایر قناری منطقه ای است که در این طرح دولت قرار ندارد.

وزیر بهداشت آلمان اعلام نموده است که در این باره با وزارت امور خارجه و وزارت کشور به توافق دست یافته اند.

وزارت بهداشت آلمان اعلام نموده است که مسافران از کشور اسپانیا هم از این پس باید تست کرونای مجانی بدهند. دولت آلمان اعلام نموده است کسی که به این کشور سفر می نماید باید به تمام اصول و قواعد و محدودیت های ضد کرونایی پایبند باشد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم تا به حال حدود 130کشور از جمله مصر، روسیه و آمریکا را در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار داده است.

کشورهای لوکزامبورگ، مناطقی از بلژیک ، رومانی و بلغارستان هم از جمله دیگر کشورهای اروپایی هستند که در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفته اند.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه در کرواسی از زمان شیوع بحران کرونا

کرواسی هم از بالاترین ابتلای روزانه به کرونا از زمان آغاز این بحران خبر داده است. نهادهای بهداشتی این کشور روز آدینه خبر دادند که 208 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند که این بالاترین مورد ابتلای روزانه از زمان شیوع این بحران بوده است.

کرواسی در لیست مناطق خطر کرونایی اتریش

اتریش هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا درباره سفر به کرواسی به شهروندان هشدار داده است. وزارت امور خارجه اتریش اعلام نموده که هشدارهای رسمی برای سفر به این کشور از روز دوشنبه اعمال خواهد شد. بر این اساس مسافران از این کشور باید در قرنطینه 10 روزه قرار گیرند و یک تست اجباری کرونا بدهند. کسی که به این قواعد پایبند نباشد باید 1400 یورو جریمه بپردازد.

تشدید محدودیت های ضدکرونایی در یونان

یونان هم محدودیت های کرونایی را تشدید می نماید. دولت یونان بعد از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان محدودیت های گسترده ای را برای بسیاری مناطق جهانگردی و شهرها در دستور کار قرار داده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تجمعات بیش از 50 نفر در این کشور ممنوع شده و این محدودیت ها تا اواخر آگوست برقرار خواهد بود.

تشدید محدودیت های سفر در صربستان

کشور صربستان هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا آزادی سفر به بعضی کشورهای همسایه را محدود نموده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافران از کشورهای کرواسی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و رومانی باید از این پس با تست کرونایی که کم تر از 48 ساعت از آن گذشته است سلامت خود را نشان دهند.

کشور صربستان در اتحادیه اروپا به عنوان منطقه خطر کرونایی مطرح است.

کشور آلمان هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید در بلاروس هشدارهای سفر به این کشور را اعلام نموده است.

استفاده اجباری از ماسک در دانمارک

در کشور دانمارک هم از 22 آگوست استفاده اجباری از ماسک اعمال می گردد. این خبر را نخست وزیر دانمارک اعلام نموده است. دولت دانمارک با این اقدام می خواهد به افزایش آمار مبتلایان جدید واکنش نشان دهد.

صدر اعظم اتریش هم با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور کنترل های شدیدتر جهانگرد ها در مرزها را درخواست نموده است.

تحولی بسیار نگران کننده در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم در گزارش روزانه خود هشدارهای جدیدی به مردم داده و از تحولی بسیار نگران کننده که دینامیک آن افزایش می یابد سخن گفته است.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان سیر صعودی دارد و تا به حال در اسپانیا 358843 نفر به کرونا مبتلا شده و 28617 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 316367 نفر به کرونا مبتلا شده و 41358 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 252809 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35234 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 223774 نفر به کرونا مبتلا شده و 9289 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 212211 نفر به کرونا مبتلا شده و 30406 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1285

به "کرونا در اروپا، از فرایند سریع بازگشت محدودیت ها تا تحولی نگران کننده در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از فرایند سریع بازگشت محدودیت ها تا تحولی نگران کننده در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید