منتظر ظهور شگفتی سازها در دبی باشید، کاراته روسیه در راستا مدعی شدن

به گزارش مجله توسعه دهنده، سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: رقابت های کاراته وان مسکو در واقع اولین رویداد رسمی بعد از المپیک بود که با وجود غیبت قدرت های بزرگ دنیا چون ژاپن، ایران، ترکیه و.. به علت استقبال خوب قهرمانان صاحب نام دنیا بخصوص بعضی از مدال آوران المپیکی در سطح فنی قابل قبول و خوبی برگزار گردید. در واقع تیم های خوب دنیا تاتامی مسکو را به اسم یک ملاقات تدارکاتی مناسب قبل از حضور در رقابتهای قهرمانی دنیا انتخاب کردند که در نهایت مبارزات خوبی را شاهد بودیم.

منتظر ظهور شگفتی سازها در دبی باشید، کاراته روسیه در راستا مدعی شدن

وی ادامه داد: سال 2019 با وجود میزبانی مسکو، تیم ملی روسیه در کاراته وان پیروز به کسب یک طلا و یک برنز کسب کرد. اما در این رقابت ها پیروز شدیم در بخش کومیته دو طلا، دو نقره و 5 برنز کسب کنیم. در وزن 55- کیلوگرم زنان یکی از امیدهای کسب مدال طلا در المپیک بود که به علت ابتلاء به کرونا سفر را از دست داد، در این رقابت ها طلا گرفت.

روحانی اضافه کرد: از زمان مسئولیتم در کاراته روسیه، هدفم تشکیل یک تیم قدرتمند در مقدار مدعیان جهانی بود. در مسابقات قهرمانی اروپا قبل از المپیک و در حضور قدرتهای برتر قاره کهن از جمله فرانسه و ایتالیا روسیه بعد از 17 سال دو فینالیست داشت که حاصل آن یک طلا، یک نقره و یک برنز بود. مهمترین نکته تیم روسیه میانگین سنی پایین این تیم است. اغلب نفرات ما بین 18 تا 20 سال سن دارند. این موضوع شرایط خوبی را فراهم نموده تا کوشش ما برای ساختن تیمی در حد مدعیان باشد. ساختن یک تیم خوب زمان احتیاج دارد که در این مدت کمتر از دو سالی که در روسیه هستم کار خوبی انجام شده است.

سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه با تشریح اهداف رقابت های کاراته وان گفت: هدف از برگزاری این تورنمنت ها در فاصله زمانی تعیین آماده نگه داشتن کاراته کاها در طول سال است و اگر می بینید مسابقات مهمی چون قهرمانی جهان و یا قاره ای همواره در سطح فنی بالایی برگزار می گردد و هیچ کاراته کائی حاشیه امنیت ندارد، همین لیگ های جهانی است. ضمن اینکه بعضی کاراته کاها هم فرصت مبارزه با برترین های جهان را پیدا نموده و از این طریق ارتقا خواهند یافت.

وی در مورد مسابقات قهرمانی جهان هم گفت: رقابت های جهانی به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و تعداد بازی ها قابل مقایسه با هیچ تورنمنتی نیست و میدان امارات، شاید یکی از سخت ترین رقابت های چند سال اخیر باشد. بعضی که استحقاق حضور در المپیک را داشتند و سهمیه نگرفتند از یک سو و کشورهای هم که در توکیو به مدال رسیدند از سوی دیگر در پی اثبات شایستگی خود می باشند. البته با توجه به فرایند کاراته در دو سال اخیر و مسابقاتی که در توکیو شاهد بودیم، باید منتظر ظهور چند شگفتی ساز باشیم. ضمن اینکه معتقدم تیم ملی ایران به اسم یکی از قدرت های برتر جهان وارد دبی خواهد شد. من به همراه تیم ملی چه زمانی که عضو تیم بودم و چه زمانی که مربی، افتخارات زیادی کسب کردم و همواره قلبم برای کاراته ایران می تپد و برای تیم ملی کشورمان آرزوی پیروزیت دارم.

روحانی در سرانجام به زمان قرارداد خود هم اشاره نمود و گفت: قرارداد من با روسیه تا سرانجام مسابقات قهرمانی جهان است، در شرایط فعلی همه تمرکز من روی این رقابتهاست. مذاکراتی در مورد تمدید قرارداد انجام شده، ولی هنوز چیزی قطعی نشده و ان شاالله بعد از رقابت های امارات صحبت هایی نهایی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1950

به "منتظر ظهور شگفتی سازها در دبی باشید، کاراته روسیه در راستا مدعی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر ظهور شگفتی سازها در دبی باشید، کاراته روسیه در راستا مدعی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید