سناتور آمریکایی مقامات مخابراتی چین را به اعدام تهدید کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، با شدت دریافت اختلاف چین و کانادا در پی بازداشت منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت هوآوی و بازداشت چند تبعه کانادایی در چین، تام کاتن، کریس وان هالن، مایک گالاچر، روین گالگو این طرح را ارائه داده اند تا شاید از این طریق به چین فشار آورند.

سناتور آمریکایی مقامات مخابراتی چین را به اعدام تهدید کرد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا و کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا هم صبح امروز چهارشنبه با یکدیگر گفت و گو کردند که وزیر خارجه آمریکا بر ایستادن در کنار کانادا تاکید نمود و خواهان استرداد منگ شد.

طراحان این لایحه شرکت هوآوی را یک بازوی گردآوری اطلاعاتی حزب کمونیست و موسس و مدیرعامل آن مهندس ارتش آزادیبخش خلق چین دانسته و تاکید نموده اند باید برای حفاظت از منافع آمریکا و اجرای قوانین خود اقدامات قاطعی انجام دهیم.

تام کاتن می گوید اگر شرکت های مخابراتی چینی همچون هوآوی تحریم ها یا قوانین کنترل صادرات آمریکا را رعایت ننمایند نباید مجازاتی کمتر از اعدام داشته باشند.

به نظر می رسد این اظهار نظر در واکنش به خبرهای مربوط به احتمال اعدام یکی از کانادایی های بازداشت شده در چین باشد.

سناتور وان هالن هم با بیان اینکه شرکت های زد تی ای و هوآوی دو روی یک سکه هستند، گفت: هر دو شرکت بارها قوانین آمریکا را نقض نموده اند و خطر بزرگی را متوجه منافع امنیتی ایالت متحده نموده اند که باید جوابگو شوند.

وی اضافه نمود: ما باید با سرقت های چین از تکنولوژی های پیشرفته آمریکا و نقض بی پروایانه قوانین مقابله کنیم.

مایک گالاچر دیگر سناتور و طراح این لایحه هم شرکت های مخابراتی چین همچون هوآوی را تهدید رو به رشدی برای امنیت ملی آمریکا دانست و گفت: آنها شرکت های دولتی چین هستند که در نهایت به حزب کمونیست گزارش می دهند و در صورت امکان، منافع آمریکا و متحدان ما را تضعیف می نمایند.

وی اعلام کرد این طرح استاندارد ساده ای را مشخص می نماید که اگر شرکت مخابراتی چینی تحریم های آمریکا را نادیده بگیرد مجازات های شدیدی بر آن اعمال خواهد شد.

آمریکا مدعی شده است هوآوی تحریم هایی که آنها به طور غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران وضع نموده اند را نقض نموده است

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 572

به "سناتور آمریکایی مقامات مخابراتی چین را به اعدام تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی مقامات مخابراتی چین را به اعدام تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید