مدیر اقتصادی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری فارس: دادگاهی در کانادا بامداد چهارشنبه طی حکمی منگ وان ژو یکی از مدیران ارشد کمپانی هواوی را به قید وثیقه آزاد کرد. اقدامی که می تواند خشم مقامات چینی از بازداشت وی را کاهش دهد.

مدیر اقتصادی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به نوشته خبرگزاری رویترز قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر (از جمله پوشیدن پابند الکترونیک)، این مدیر هواوی را به صورت مشروط آزاد کرد تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد.

وان ژو، رئیس اقتصادی کمپانی هواوی و دختر مؤسس این شرکت روز پنجشنبه (15 آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه ونکوور بازداشت شد. گفته می گردد کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران بازداشت نموده است.

این اقدام با واکنش تند چین روبرو شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می نماید مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می نماید.

پس از این بود که مایکل کاوریگ، دیپلمات سابق کانادایی که در حال حاضر برای گروه بین المللی بحران کار می نماید، در چین بازداشت شد.

رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری با متهم کردن ایران به کوشش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام بیان کرد. وی همچنین گفت که تحریم های پیشین هسته ای و تحریم های سخت تر در بازه 90 روزه (14 مرداد) تا 180 روزه (14 آبان) علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش هایی از فعالیت های هسته ای ایران، همه تحریم های بین المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران را برطرف کند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت های اروپایی در قبال تحریم های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این قوانین در عمل نمی تواند مانع از خروج شرکت های بزرگ اروپایی از ایران گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 647

به "مدیر اقتصادی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اقتصادی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید