ویزا پاکستان برای ایران و 47 کشور دیگر تسهیل شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، دریافت ویزا پاکستان

وزارت کشور پاکستان از اجرای برنامه ها و سیاست های جدید جدید این کشور در جهت ارائه آسان تر دریافت ویزا پاکستان برای 48 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد. بر اساس گزارش ایرنا، منابع خبری پاکستان روز شنبه به نقل از بیانیه وزارت کشور، در خصوص دریافت ویزا پاکستان اعلام کردند: سیاست جدید کشور پالکستان مربوط به آسان شدن در دریافت ویزا پاکستان به صورت فرودگاهی برای شهفرایندان 48 کشور از جمله ایران است که از هفته گذشته به اجرا درآمده است. بر این اساس فرایند دریافت ویزا پاکستان برای شهفرایندان 48 کشور از جمله ایران با ورود به فرودگاه های پاکستان نسبت به قبل آسان تر شده و مدت این نوع از ویزا فرودگاهی 3 ماه می باشد. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بخوانیم.

ویزا پاکستان برای ایران و 47 کشور دیگر تسهیل شد

با نگاهی به فهرست بروز رسانی شده وزارت کشور پاکستان نام کشورهای جمهوری اسلامی ایران، برزیل، آلمان، هند، مالزی، روسیه، ترکیه، چین، سریلانکا، استرالیا و دانمارک برای آسان شدن دریافت ویزا پاکستان دیده می گردد. از سوی دیگر کشورهای افغانستان، آمریکا و انگلیس مجاز به استفاده از سیاست جدید دریافت ویزا پاکستان نخواهند بود. رسانه ها و منابع خبری پاکستانی اعلام کردند: علاوه بر اینکه شهروندان 48 کشور از تسهیل دریافت ویزا پاکستان به صورت فرودگاهی و همزمان با ورود به پاکستان بهره مند می شوند، دیپلمات های 12 کشور نیز از امکانات بیشتری در این خصوص برخوردار خواهند بود. عمران خان، نخست وزیر پاکستان با هدف جذب گردشگران خارجی و احیای صنعت گردشگردی این کشور در ماه گذشته مرحله اول صدور ویزا فرودگاهی برای شهروندان چند کشور از جمله ترکیه، مالزی و امارات را خاطرنشان کرد.

اگرچه بیشتر مردم دنیا نسبت به کشور پاکستان دیدگاه مناسبی نداشته و تصور آن ها از این کشور وقوع حملات تروریستی و انفجارهای انتحاری می باشد اما ارتش، دولت و دست اندرکاران پاکستان توانسته اند با تامین مناسب امنیت و بهبود شاخص های گردشگری، به موفقیت های قابل توجهی در این صنعت دست پیدا نمایند. آسان شدن دریافت ویزا پاکستان می تواند موجب افزایش رونق گردشگری این کشور شده زیرا مناظر طبیعی و بناهای تاریخی بسیاری در این کشور وجود داشته که از جمله جاذبه های اصلی گردشگری این کشور در بخش داخلی و خارجی می باشد. بروز بعضی ناآرامی ها و اقدامات تروریستی باعث شده تا توسعه صنعت گردشگری این کشور تحت تاثیر قرار داده گردد.

پاکستان به عنوان کشوری زیبا با مناظری بی نظیر شناخته می گردد که طبیعت هر آنچه از هنر داشته را به این کشور هدیه داده است. اکنون پاکستان کشوری است که سال های سیاه ترور، انفجار و وحشت را پشت سر گذاشته و در حال حاضر به امنیت لازم خود رسیده است. عملیات های ضد تروریستی ارتش پاکستان که در سال 2014 شروع شد نشان داد که اگر اراده مردم و دولت برای مبارزه با تروریسم به وجود بیاید روزهای امن گذشته این کشور دوباره باز خواهند گشت. از سوی دیگر بهبود نسبی شاخص های امنیت در پاکستان پس از عملیات های ضرب عضب و ردالفساد به اندازه ای مورد قبول بود که حتی مورد تحسین گردشگران نهاده شد. این موضوع تا جایی پیش رفته که وزارت خارجه این کشور آسان شدن دریافت ویزا پاکستان برای 48 کشور از جمله ایران را خاطرنشان کردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1059

به "ویزا پاکستان برای ایران و 47 کشور دیگر تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزا پاکستان برای ایران و 47 کشور دیگر تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید