روسیه: آمریکا بدنبال بحرانی شدن وضعیت ایران است

به گزارش مجله توسعه دهنده، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر با اعلام مخالفت با تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا تلاش می کند همه اقدامات دولت ایران را محدود کند تا وضعیت داخلی در این کشور پیچیده و اقدامات خارجی آن در جهان سخت شود.

روسیه: آمریکا بدنبال بحرانی شدن وضعیت ایران است

به گزارش روز جمعه خبرنگاران، ماریا زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در ساختمان وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات آمریکا همه ابعاد سیاست داخلی ایران و فعالیت های آن در سطح بین المللی را دربرمی گیرد.

وی شرح داد: تصمیم آمریکا برای تمدید نکردن معافیت هشت کشور از تحریم خرید نفت ایران را بخشی از استراتژی جهانی آمریکا علیه ایران می دانیم و آن را محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما مخالفت خود را با اصل تحریم های یکجانبه گفتیم که از سوی تشکیلات بین المللی ازجمله شورای امنیت که تحریم ها را مشروع می کند تایید نشده است.

وی افزود: آنچه که مربوط به ایران می شود بارها اعلام کرده ایم که با سیاست های ضدایرانی آمریکا مخالفیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اهداف اعلام شده از سوی آمریکا حتی اگر با تلاش آمریکا مطلوب بنظر برسد، با سیاست مشخص تحریم های یکجانبه هیچ وجه مشترکی ندارد. در واقع این فشار علنی و بسیار خصمانه بر یک کشور مستقل است.

زاخارووا چند روز پیش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران هم تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم و تایید کرد که این سیاست از دیرباز در دستور کار ایالات متحده قرار داشته است.

گفتنی است، کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که معافیت خریداران نفت ایران را دیگر تمدید نمی کند به عبارتی هیچ کشوری حق ندارد از ایران نفت بخرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه اخیر و ضد ایرانی ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت برای خریداران نفت ایران گفت: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم های موردنظر، جمهوری اسلامی ایران اصولاً ارزش و اعتباری برای معافیت های اعطایی بر تحریم ها قائل نبوده و نیست.

بااین حال، با توجه به تأثیرات منفی عملی این تحریم ها و احتمال افزایش این اثرات منفی با عدم تمدید معافیت ها، وزارت امور خارجه به صورت مستمر با تمامی نهادهای ذی ربط داخلی در تماس بوده و نیز رایزنی های فشرده ای با بسیاری از شرکای خارجی اعم از اروپایی، بین المللی و همسایگان صورت داده است.

وی افزود که نتیجه این تماس ها و رایزنی های داخلی و خارجی به مراجع عالی تصمیم گیری منعکس شده و به زودی تصمیم مقتضی در این خصوص اتخاذ و اعلام خواهد شد.

اروپام **391*1346**

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 307

به "روسیه: آمریکا بدنبال بحرانی شدن وضعیت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا بدنبال بحرانی شدن وضعیت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید