ابراز تأسف روسیه از رد طرح تعاملات مسکو-بروکسل توسط اروپایی ها

به گزارش مجله توسعه دهنده، سخنگوی دولت روسیه، مخالفت بعضی کشورهای اروپایی با طرح آلمان و فرانسه برای ایجاد تعامل با روس ها را مایه تأسف دانست.

ابراز تأسف روسیه از رد طرح تعاملات مسکو-بروکسل توسط اروپایی ها

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت روسیه روز آدینه درخصوص رد شدن پیشنهاد آلمان و فرانسه برای انجام گفت وگوهایی میان مسکو و بروکسل، ابراز تأسف کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از طرح آلمان برای انجام این گفت گوها اعلام حمایت کرد اما این پیشنهاد توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا رد شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: رئیس جمهور پوتین به برقراری روابط کاری بین مسکو و بروکسل علاقه مند بوده و خواهد بود.

پسکوف در ادامه ضمن ابراز تأسف درخصوص رد پیشنهاد آلمان و فرانسه در نشست سران اتحادیه گفت، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک اغلب اظهارات بی اساسی در ارتباط با تهدیدات روسیه بیان می نمایند.

ماکرون روز پنجشنبه در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا گفت: معتقدیم که چنین گفت وگویی برای ثبات قاره اروپا و دفاع از منافع خودمان به عنوان اروپا لازم است. فکر می کنم این جهت درستی برای پیش رفتن است.

روزنامه فایننشال تایمز نیز به نقل از یک مقام ارشد فرانسه نوشت: عقلانی است که به ارزش افزوده چنین گفت وگوهایی، دقیقاً مشابه آنچه آمریکا در ژنو انجام داد فکر کنیم (اشاره به ملاقات اخیر پوتین و همتای آمریکایی).

مخالفت بعضی کشورهای اروپایی با انجام گفت وگوهای مسکو-بروکسل در حالی صورت گرفت که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته هشدار داده بود که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

مجلس اروپا ماه گذشته قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال تحریم های جدید علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیغام رسان بانکی سوئیفت شده است.

علاوه بر این، اتهام زنی های بعضی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1812

به "ابراز تأسف روسیه از رد طرح تعاملات مسکو-بروکسل توسط اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تأسف روسیه از رد طرح تعاملات مسکو-بروکسل توسط اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید