رسانه های کره ای مدعی شدند: احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره جنوبی

به گزارش مجله توسعه دهنده، رسانه های کره ای مدعی شدند که سفیر جمهوری اسلامی در سئول برای شرح درباره اظهاراتش در رابطه با روابط دو کشور در وزارت امورخارجه کره جنوبی حضور یافته است.

رسانه های کره ای مدعی شدند: احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام کره ای مدعی شده است که سعید بادامچی سفیر تهران در سئول در رابطه با اظهاراتش درباره تاثیر انتقال نیروهای کره ای به منطقه بر روابط دو کشور به وزارت امورخارجه کره جنوبی فراخوانده شده بود.

به ادعای این رسانه کره ای، سعید بادامچی در گفت وگو با یک روزنامه داخلی گفته بود که اگر سئول نیروی نظامی به خلیج فارس بفرستد، ایران ممکن است روابطش با کره جنوبی را قطع کند.

به گفته این منبع مطلع، سفیر ایران به وزارت امورخارجه کره شرح داده که در مصاحبه خود به طور مستقیم از قطع روابط دوجانبه سخن نگفته است اما تصریح نموده که مشارکت سئول در کمپین تحت رهبری آمریکا برای به اصطلاح محافظت از تنگه هرمز می تواند بر روابط ایران- کره جنوبی تاثیر بگذارد.

این منبع مطلع همچنین مدعی شده است: ما سفیر را فراخواندیم چراکه احساس کردیم ضروری است نگرانی هایمان را در این باره منتقل کنیم که آیا سفیری که در کره برای حفظ روابط محبت آمیز دو جانبه حضور دارد، به طور مستقیم درباره قطع روابط صحبت نموده است یا نه.

وی در ادامه گفت که وزارت امورخارجه به دقت به شرحات سفیر ایران گوش داده است.

به گزارش یونهاپ، سئول در حال آنالیز این است که پس از درخواست آمریکا از متحدانش برای پیوستن به کمپین تحت رهبری خود برای محافظت از تنگه هرمز بپیوندد به این منطقه نیرو اعزام کند یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 846

به "رسانه های کره ای مدعی شدند: احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های کره ای مدعی شدند: احضار سفیر ایران به وزارت خارجه کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید