پیروزی هندبالیست های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال

به گزارش مجله توسعه دهنده، تهران (پانا) - تیم هندبال نوجوانان ایران با رجحان برابر عربستان و با شایستگی راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

پیروزی هندبالیست های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی نهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در منامه و در سرانجام 80 دقیقه ماراتن پایاپای و نفس گیر مقابل عربستان با نتیجه 33 بر 32 به پیروزی رسید و راهی ملاقات فینال شد.

در سرانجام 60 دقیقه کوشش دو تیم در نهایت این ملاقات با تساوی 24 بر 24 به سرانجام رسید تا تکلیف برنده میدان در دو وقت اضافه 5 دقیقه ای تعیین گردد. در 5 دقیقه اول عربستان 27 بر 26 پیش افتاد اما در 5 دقیقه دوم ملی پوشان ایران نتیجه را به تساوی 28 بر 28 کشاندند.

در ادامه و پس از تساوی دو تیم در سرانجام 70 دقیقه، کار به وقت اضافی بعدی کشیده شد. در 5 دقیقه اول نتیجه ملاقات 31 بر 30 به سود ایران به اتمام رسید. در سرانجام 5 دقیقه دوم ایران توانست 33 بر 32 عربستان را شکست دهد و راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا گردد.

در دیگر ملاقات مرحله نیمه نهایی نیز کره جنوبی 23 بر 21 مقابل ژاپن به پیروزی رسید و راهی فینال شد. ملاقات نهایی رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 19:30 روز چهارشنبه نهم شهریورماه میان ایران و کره جنوبی برگزار خواهد شد. بعلاوه ملاقات رده بندی نیز از ساعت 17:30 همان روز برگزار می گردد.

تیم هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شده بود. ملی پوشان ایران در نخستین ملاقات خود مقابل کره جنوبی با نتیجه 29 بر 24 تن به شکست دادند اما در ادامه و در دومین ملاقات مقابل هند با نتیجه 64 بر 14 به پیروزی رسیدند.

ملی پوشان ایران در سومین ملاقات با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را از پیش رو برداشتند و در چهارمین ملاقات مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود با نتیجه 30 بر 29 پیروز شدند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می دهند.

بعلاوه مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، حمید ربانی کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروازه بانان) به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از 29 مرداد در منامه بحرین شروع شده و تا 9 شهریور ادامه دارد. در این رقابت ها 5 تیم راهی مسابقات قهرمانی دنیا 2023 به میزبانی کرواسی خواهند شد که تا کنون ایران، عربستان، کره جنوبی و ژاپن پیروز به کسب سهمیه این مسابقات شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2242

به "پیروزی هندبالیست های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی هندبالیست های نوجوان ایران مقابل عربستان و صعود به فینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید