ملاقات معاون وزیر خارجه کره جنوبی با باقری در وین

به گزارش مجله توسعه دهنده، ظهر پنج شنبه چوی جانگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی که به شهر وین اتریش سفر نموده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات معاون وزیر خارجه کره جنوبی با باقری در وین

به گزارش فارس، در این جلسه که به درخواست طرف کره ای و در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار گردید، معاون وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اهمیت روابط سئول-تهران، توضیحاتی در مورد پول های بلوکه شده ایران نزد کره جنوبی ارائه نموده و مطرح کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی خود به ایران کوشش می نماید.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات تأکید کرد که فارغ از نتایج گفت وگوها در وین، دولت کره جنوبی موظف به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران است و تحریم های یکجانبه آمریکا نمی تواند توجیهی برای عدم پرداخت بدهی ها به ایران باشد.

در این جلسه بعلاوه تصریح شد که خودداری غیرقانونی و غیرقابل توجیه کره جنوبی از بازپرداخت بدهی های خود به ایران، نقطه ای تیره در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود و سئول باید هرچه سریع تر نسبت به آزادسازی منابع ایران اقدام کند.

گفتنی است که این ملاقات ارتباط مستقیمی با مذاکرات جاری بین ایران و گروه 1+4 نداشته و در چارچوب رایزنی های دوجانبه معمول بین دو کشور و به درخواست طرف کره ای صورت گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2067

به "ملاقات معاون وزیر خارجه کره جنوبی با باقری در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات معاون وزیر خارجه کره جنوبی با باقری در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید