قاسم پور: ایران قوی ترین تیم آسیا است، اسکوچیچ برترین گزینه ممکن است

به گزارش مجله توسعه دهنده، یک بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال می گوید ایران برترین و قوی ترین تیم آسیا است و فرقی ندارد با چه تیمی در انتخابی جام جهانی بازی کند.

قاسم پور: ایران قوی ترین تیم آسیا است، اسکوچیچ برترین گزینه ممکن است

ابراهیم قاسم پور در گفت وگو با خبرنگاران، درباره قرعه کشی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و رضایت کارشناسان از قرعه تیم ملی ایران گفت: به نظرم تفاوتی نداشت که در کدام گروه قرار بگیریم چرا که در بازی های نهایی هیچ دیداری، ساده نیست. از طرفی در بین هر دو گروه، ما قوی ترین تیم آسیا هستیم. بازیکنان با کیفیت ما و لژیونرهای ما با تجربه و خلاقیت خود ایران را به برترین تیم آسیا تبدیل نموده اند.

او در تحلیل خود از رقیبان ایران در آسیا اظهار کرد: همه تیم ها در پی منافع خود هستند و با تمام توان بازی خواهند کرد. به اعتقاد من کره جنوبی قوی ترین رقیب ما در این گروه است. ما با سایر این تیم ها هم بازی کردیم اما هیچ یک قوی تر از ما نیستند. به همین علت فوتبال بسته و به قول خوزستانی ها فوتبال چرکی را به نمایش می گذارند. اگر برنامه ای برای رسیدن به گل داشته باشیم پیروز می شویم اما همواره چون برنامه ای نیست، دچار مشکل شده ایم.

این بازیکن پیشین تیم ملی ایران با اشاره به تیم ملی کره جنوبی اضافه کرد: کره جنوبی قوی ترین رقیب ما است چرا که فوتبال جدیدتری بازی می نماید، از علم روز جهان بهره مند است و یک تیم صاحب سبک در آسیا است.

قاسم پور درباره ابقای اسکوچیچ در سمت سرمربی تیم ملی و بحث هایی که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی به راه انداخته بود، توضیح داد: سیاست در همه چیز نفوذ نموده است. فدراسیون قصد داشت به این شکل دیدگاه و نظر افکار عمومی را ارزیابی کند و وقتی دید اکثرا موافق ابقای اسکوچیچ هستند، این تصمیم را گرفت تا اگر مسئله ای وجود داشت، کاسه و کوزه ها سر آن خرد نگردد.

او با صراحت اذعان کرد: من یکی از کسانی بودم که از اسکوچیچ انتقاد می کردم. شاید الان هم موافق او نباشم ولی نظر من این بود که وقتی کی روش رفت باید یک مربی بهتر را می آوردیم که طبیعتا هزینه بیش تری را در پی داشت و به نیمکت ایران هم وزن می داد اما با شرایط اقتصادی فدراسیون فوتبال این اتفاق رخ نداد. بر همین اساس اسکوچیچ با توجه به قراردادش برترین گزینه است و الان هم شناخت بیشتری نسبت به تیم پیدا نموده و ترکیب تیمش را می داند.

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد ایران با اسکوچیچ در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی گفت: این موضوع به امکانات و فرایند آماده سازی تیم باز می گردد. باید بازی های تدارکاتی و اردوهای خوبی را پیش بینی کنیم. زمان خیلی کوتاه است و باید از همین امروز آغاز کرد. اگر این اتفاق بیفتد، فکر می کنم انتظار عجیبی نیست که تیم ملی کیفیت بهتری را به نمایش بگذارد. باید از زمان به صورت بهینه استفاده کنیم.

او درباره معین نبودن نحوه برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت یا متمرکز گفت: هر کدام مزیتی دارد. اگر بازی ها متمرکز باشد و به طور مثال امارات را به اسم میزبان انتخاب نمایند، برای ما بد هم نمی گردد. امارات آش دهان سوزی هم نیست. از طرفی در رفت و آمد نیستیم و بازیکنان هم در حالت اردو در اختیار کادرفنی هستند و نظارت خوبی روی تیم خواهد بود. ما در بازی های اخیر که در بحرین به صورت متمرکز بود، به پیروزی رسیدیم. در هر حال ما قدرتمند هستیم و مسئله ای نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1853

به "قاسم پور: ایران قوی ترین تیم آسیا است، اسکوچیچ برترین گزینه ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم پور: ایران قوی ترین تیم آسیا است، اسکوچیچ برترین گزینه ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید