دعوت از 10 کشور همسایه برای حضور در اجلاس فناوری و رسانه

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس شانزدهمین اجلاس فناوری و توسعه تاکید کرد: ما از 10 کشور همسایه خود برای حضور در این اجلاس دعوت کردیم. بر همین اساس سال گذشته دو کشور عضو ای بی یو با ایران قرارداد بستند که این اتفاق از عملکردهای خوب اجلاس قبلی است. یکی از استراتژی های ما این است که در بخش صادرات فعال باشیم.

دعوت از 10 کشور همسایه برای حضور در اجلاس فناوری و رسانه

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایلنا، نشست خبری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با حضور رضا علیدادی (رئیس اجلاس و مدیر معاونت توسعه و فناوری صدا و سیما)، رضا ابراهیمی (دبیر اجلاس توسعه در فناوری رسانه)، مجتبی سیاه تیری (دبیر کارگروه هماهنگی اجلاس و مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت توسعه و فناوری) در سالن مذاکرات مرکز همایش های صدا و سیما برگزار گشت.

  • گام دوم انقلاب، تحول فناوری رسانه

رضا علیدادی در این نشست که به مناسبت شانزدهمین اجلاس فناوری و رسانه برگزار می شد، گفت: این دوره با توجه به بیانیه گام دوم کار خود را آغاز کرده است. رهبر معظم انقلاب با بیان گام دوم انقلاب راستا 40 ساله دوم را برای ما آغاز کردند. اکنون تحولات گوناگونی در حال شکل گیری است و ما در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم.

او ادامه داد: در 40 سال گذشته تلاش شده که رو به جلو برونیم و نتیجه آن این بوده که اکنون به بیش از 80 درصد تولیدات داخلی برسیم. نتیجه حاصل از فناوری های اجلاس 15 ام این بود که سه محصول ما به آی بی سی 2019 راه پیدا کرد. به نوعی از صنعت کپی سازی به صنعت بومی سازی رسیدیم.

مدیر معاونت توسعه و فناوری صدا و سیما در ادامه گفت: سازمان صداوسیما به بحث کیفیت تصاویر خیلی دقت کرده است و در اجلاس قبلی تحقیقات خوبی در این عرصه انجام گرفت. سعی داریم در این اجلاس نیز تحولات کیفیت و اچ. دی. سی را پیگیری کنیم.

او اضافه نمود: در این اجلاس ما بحث نمایشگاه فناوری را داریم که بیش از 120 شرکت در آن شرکت کرده و بیش از 67 مقاله از مجموع 125 مقاله ای که فرستاده شده در این اجلاس پذیرفته شده است. موضوع هوش مصنوعی، چشم اندازی های حوزه رسانه، توجه به علوم شناختی در یک پنل که در اجلاس برگزار می شود، موضوع تلویزیون ترکیبی، اتوماسیون های جدید در حوزه خدمات نرم افزاری از جمله موضوعاتی است که در این اجلاس به آنها پرداخته می شود. همچنین ده کمیسیون در این اجلاس حضور دارند.

علیدادی در ادامه شرح داد: 260 ایده و محصول در این اجلاس بررسی شد و 14 محصول انتخاب شد و از این 14 محصول خلاقانه رونمایی خواهد شد.

رئیس شانزدهمین اجلاس فناوری و توسعه تاکید کرد: ما از 10 کشور همسایه خود برای حضور در این اجلاس دعوت کردیم. بر همین اساس سال گذشته دو کشور عضو ای بی یو هستند با ایران قرارداد بستند که این اتفاق از عملکردهای خوب اجلاس قبلی است. یکی از استراتژی های ما این است که در بخش صادرات فعال باشیم.

او در بخش دیگری از این نشست گفت: باید گفت ما به جز دوربین توانستیم قدم های خوبی در راستای فناوری و توسعه رسانه برداریم.

علیدادی همچنین درباره مشکلاتی که باعث شده است پیام رسان سروش به صورت حرفه ای کار خود را ادامه ندهد گفت: ما در موضوع فناوری فضای مجازی حرکت بسیار بزرگی را آغاز کردیم. اما زیر ساخت های فضای مجازی بسیار گران است. مخصوصا بخش سخت افزاری که از خارج هم وارد می شود بودجه زیادی می خواهد. البته بخش پیام رسان سروش به زیر ساخت ها ربطی ندارد بلکه باید دید هدف کشور در این راستا چیست. کشورهای مطرح به شدت روی بحث امنیت فضای مجازی کشور خود تمرکز کردند حتی روسیه اظهار داشت که اینترنت ملی خود را دارد. حال بابد دید کشور هدفش در این راستا چیست.

معاون توسعه و فناوری صداوسیما مطرح نمود: سازمان صداوسیما به بحث کیفیت تصاویر خیلی دقت کرده است و در اجلاس قبلی تحقیقات خوبی در این عرصه انجام گرفت. سعی داریم در این اجلاس نیز تحولات کیفیت و اچ. دی. سی را پیگیری کنیم. بر همین اساس 260 ایده و محصول در این اجلاس بررسی شد و 14 محصول انتخاب شد و از این 14 محصول خلاقانه رونمایی خواهد شد.

او همچنین درباره سرمایه گذاری های این اجلاس نیز گفت: کمتر از 5 میلیارد تومان برای 14 محصول سرمایه گذاری شده است.

علیدادی در خاتمه این نشست گفت: روز 20 آبان، نمایشگاه توسعه و فناوری و شانزدهمین اجلاس توسعه و فناوری همزمان با هم در سالن همایش های صداو سیما برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 673

به "دعوت از 10 کشور همسایه برای حضور در اجلاس فناوری و رسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از 10 کشور همسایه برای حضور در اجلاس فناوری و رسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید