دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: پایداری و مانایی درمان معتادان پایین است

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری خبرنگاران- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پایداری و مانایی درمان معتادان پایین است و 80 درصد کسانی که درمان می شوند، شاید دوباره به اعتیاد برگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: پایداری و مانایی درمان معتادان پایین است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای اسکندر مومنی در نشست تخصصی ویدئو کنفرانس با مسئولان و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اضافه نمود: برای مانایی بالای درمان معتادان از شیوه های به روز و نوین و دارو های جدید استفاده می گردد تا مانایی درمان معتادان افزایش یابد.

وی گفت: توانمندسازی و اشتغال در میان معتادان نیز بهبود یافته است تا بعد از ترک دوباره به آغوش جامعه برگردند.

مومنی با بیان اینکه چهار حوزه مقابله با ورود و عرضه و ترانزیت مواد، پیشگیری و بازدارندگی، حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی و اشتغال در معتادان بهبود یافته جزو حوزه های اصلی است، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران با همه ابعاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر به صورت صادقانه در همه ابعاد توزیع مواد در داخل و خارج مبارزه می نماید.

وی گفت: در سال 99 بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر در ایران بود که هم به بنیان مواد مخدر و قاچاقچیان ضربه و اشرار ضربه زدیم و هم شهدای کمتری در این راه تقدیم کردیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حوزه پیشگیری و بازدارندگی نسبت به چهار دهه گذشته مغفول مانده است و اینکه مواد مخدری در دسترس نباشد تا مصرف نگردد این درست است، اما کافی نیست و باید دستگاه های پیشگیری به یاری ستاد بیایند و پیشگیری و درمان توامان باشد.

وی اضافه نمود: در سال جدید یکی از اولویت ها در حوزه درمان کاهش آسیب های اجتماعی است. کوشش ما این است که مواد مخدر وارد و عرضه نگردد و پیشگیری کنیم، اما برای کسانی که دچار این بلیه شده اند درمان صورت گیرد، البته در بحث درمان مانایی آن کم است که از شیوه های جدید استفاده می گردد.

مومنی اضافه نمود: وظیفه ما بر حسب قانون سیاستگذاری و نظارت است و برای این منطور سند تحول تهیه شده که محور نشست امروز است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1791

به "دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: پایداری و مانایی درمان معتادان پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: پایداری و مانایی درمان معتادان پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید