خواص چای به و فواید بی نظیر آن

به گزارش مجله توسعه دهنده، با رسیدن به فصل زمستان، برای عصرانه دمنوش های متنوعی توصیه می شود. یکی از این دمنوش ها چای به است که خواص و طعم بی نظیری دارد. این دمنوش گیاهی گزینه ای عالی برای یک عصر زمستانی است تا خستگی را از تن شما پاک کند. در ادامه خواص چای به و فواید شگفت انگیز آن را بررسی خواهیم کرد

خواص چای به و فواید بی نظیر آن

خاصیت چای به

به یکی از میوه های فصل پاییز است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از روش های مصرف این میوه بهره بردن از چای آن بوده که در فصول سرد سال بسیار دلچسب و مقوی است. موارد زیر به خواص فوق العاده چای به اشاره می کنند:

کمک به کاهش وزن

از خواص چای به می توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. این چای مانند یک مکمل رژیمی عمل کرده و مواد مغذی متعددی دارد. مصرف آن می تواند با تأمین این مواد مغذی کمک کند تا انرژی داشته باشید و بهتر رژیم لاغری خود را حفظ کنید. همچنین به شما کمک می کند تا دچار کمبود ویتامین نشوید.

درمان زخم معده

طبق پژوهش های متعددی که انجام شده، یکی از خاصیت های چای به کمک به پیشگیری و همچنین درمان زخم معده، حتی زخم معده ناشی از مصرف زیاد الکل است. درواقع باید گفت به و مشتقات آن از جمله چای به ترکیبات منحصر به فردی دارند که از تشکیل باکتری های اچ. پیلوری که اغلب منجر به این بیماری می شوند جلوگیری می کند. گنجاندن چای به و دمنوش آن در رژیم غذایی هفتگی می تواند فواید بسکمک برای سلامتی معده و دستگاه گوارش شما داشته و از ایجاد زخم معده جلوگیری کند.

خواص آنتی اکسیدانی بالا

چای به خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد. میوه به سرشار از آنتی اکسیدان است که به مقابله با رشد و تشکیل سلول های سرطانی می پردازند. چای به در مقابله با کاهش استرس متابولیک، التهاب و پیشگیری از ریسک بیماری های مزمن نقش حائز اهمیتی دارد. علاوه بر این، اندازه بالای آنتی اکسیدان موجود در به و چای آن می تواند به بیماری های قلبی عروقی، جوان سازی پوست و ترمیم آسیب های ناشی از استرس و پیری کمک کنند.

خواص ضد ویروسی

پژوهش ها حاکی از این هستند که چای به سرشار از ترکیبات فنولیک است. این ترکیبات خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارند. این خاصیت ضد ویروسی، در کنار خاصیت ضد التهاب چای به، تأثیر به سزایی در پیشگیری از سرماخوردگی های معمولی و فصلی و سایر بیماری های ویروسی مشابه دارند.

مفید برای کبد

چای مفید به قابلیت های سم زدایی برای محافظت از کبد دارد و می تواند عملکرد این اندام را در برابر چربی ها و سم های موجود در غذا بهبود بخشد.

کمک به بهبود سلامت چشم

می توان اطمینان داد که علاوه بر آنتی اکسیدان های موجود در چای به، سایر ویتامین ها و ترکیبات ضروری موجود در آن مانند پتاسیم، ویتامین های ب1، ب3، ب6، روی و فولات نیز به محافظت از سلامت چشم کمک زیادی می کنند.

تسکین علائم آلرژی

به و چای آن به تسکین علائم آلرژیک، حملات آسمی و التهابات پوستی آلرژیک کمک می کنند. این خاصیت به دلیل ترکیبات مفید و مؤثر موجود در این میوه و تخم های موجود در آن است. ترکیبات مفید در این میوه از فعالیت سلول های ایمنی که منجر به آلرژی می شوند، جلوگیری می کنند.

ترکیبات چای به

  • مس
  • روی
  • پتاسیم
  • ویتامین C
  • فیبر رژیمی
  • آنتی اکسیدان های چون لیمونن و کاتچین
  • ویتامین B6

طرز تهیه چای به

چای به را می توان به صورت آماده از مغازه عطاری یا سوپرمارکت ها تهیه کرد. اما توصیه ما به شما این است که در خانه با روشی که در ادامه گفته خواهد شد یک چای به با کیفیت و مرغوب درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

شستن به و خرد کردن آن

4 عدد به را به خوبی شسته و سپس آن را به چهار قسمت برش می زنیم. بعد از آن با استفاده از دندانه های درشت رنده (برای شکل و فرم بهتر چای به) هر یک از قسمت ها را رنده می کنیم.

پهن کردن به روی سفره

به های رنده شده را روی یک سفره یا سینی بزرگ پهن کرده و آن را سه الی چهار روز در هوای آزاد می گذاریم تا رطوبت آن گرفته و کاملاً خشک شود. هرچه فاصله و فضای به های رنده شده بیشتر باشد، در نهایت رنگ چای ما بهتر است. لازم به ذکر است در فصول پاییز و زمستان می توانیم از بخاری یا شوفاژ برای خشک کردن به ها کمک بگیریم.

خشک کردن به

پس از سه یا چهار روز که به کامل خشک شدند، یک تابه نچسب با اندازه مناسب را روی شعله گذاشته تا خوب گرم شود. سپس به های رنده و خشک شده را داخل تابه می ریزیم و بدون روغن مدام به را هم می زنیم تا رنگ آن ها تقریباً قهوه ای شود. اگر در این مرحله به را به اندازه کافی تفت یا به اصطلاح بو ندهیم، موقع دم کردن چای، به رنگ آن چنانی نداده و چای ما رنگ مناسبی نخواهد داشت.

البته باید مراقب باشیم که به ها زیاد قهوه ای نشوند، چراکه در این صورت دمنوش ما طعم مطلوبی نخواهد داشت. برای بهره بردن از خواص بی نظیر دمنوش به خوش عطر و طعم، بهتر است بعد از خشک کردن به آن را تفت نداده و به رنگ ملایم آن بسنده کنیم.

دم کردن به

در این مرحله برای دم کردن چای به، بهتر است به ازای هر نفر 1 قاشق غذاخوری از به خشک را داخل قوری بریزیم. می توانیم برای عطر و طعم بهتر چای، به آن دانه هل بدون پوست، گل محمدی یا چوب دارچین اضافه کنیم. دقت کنید استفاده از پودر دارچین رنگ چایی را کدر خواهد کرد.

وقتی اندازه دلخواه از چای و افزودنی ها را داخل قوری ریختیم، آب جوش را هم به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا به مدت 20 دقیقه خوب دم بکشد و به های خشک به آب جوش رنگ دهند. بعد از 20 دقیقه چای مفید و خوش طعم ما آماده است. نوش جان.

سخن آخر

با توجه به این که امروزه مشغله کاری و دغدغه افراد در زندگی فوق العاده زیاد است، نوشیدن این نوع دمنوش برای کاهش استرس، آرامش روانی و روحی، جلوگیری از تنش های عصبی و خواب بهتر بسیار مؤثر و مناسب است. چای به با اثر شادی بخشی که دارد، می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای عصرانه یک روز طولانی باشد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2181

به "خواص چای به و فواید بی نظیر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص چای به و فواید بی نظیر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید