خبرنگاران ایجاد 1400 مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در کشور هدف گذاری شده است

به گزارش مجله توسعه دهنده، قزوین-خبرنگاران- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ایجاد 1400 مرکز آموزش جوارکارگاهی با استفاده از ظرفیت و امکانات صنایع از هدف گذاری های این سازمان برای سال آینده است.

خبرنگاران ایجاد 1400 مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در کشور هدف گذاری شده است

به گزارش خبرنگاران، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی شرکت سایپا شیشه در شهر صنعتی البرز اضافه نمود: امروز نمی توان تنها با استفاده از امکانات موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیازهای مهارتی جامعه را مرتفع کنیم چرا که این امکانات محدود هستند.

این مسوول گفت: همیشه از این موضوع که نگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه مهارت غالب بود و همه اهداف این بخش به مراکز آموزشی محدود دولتی خلاصه می شد در رنج بوده و از آن متضرر شده ایم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: اگر مهارت هنوز به ارزش و صندلی اجتماعی شایسته خود در کشور ما دست نیافته به دلیل آن است که هنوز جامعه نتوانسته اند نقش فعال و اثرگذاری در آن داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه امروز افراد دارای مهارت از موقعیت ممتاز اجتماعی برخوردار نیستند، گفت: ما به دنبال تغییر این نگاه و عمومیت یافتن مهارت در جامعه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز کشوری پیشرو است که مراکز صنعتی و علمی آن به مرحله ای رسیده باشند که برای افراد جوینده علم و مهارت جذاب باشد.

وی گفت: هر کشور که بر روی نیروی انسانی خود و توانمندسازی اقشار سرمایه گذاری کند می تواند به مراحل بالایی از رشد و توسعه دست یابد.

این مسوول با اشاره به ارزش مهارت و صندلی آن در فراوری و ایجاد ارزش اضافه نموده برای جوامع، گفت: امروز نمی گویند چه مدرکی دارید بلکه از شما درمورد مهات و اینکه چه کاری بلد هستید سوال می پرسند.

وی اعلام نمود: توانمندسازی نیروی انسانی یکی از بهترین راهکارها برای عبور از تحریم ها و دستیابی به توسعه هر چه بیشتر به شمار می رود و این ظرفیت را در صنایع ایجاد نموده ایم تا با بهره مندی از حمایت های قانونی صلاحیت آموزش و سنجش حرفه ای افراد را داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1629

به "خبرنگاران ایجاد 1400 مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در کشور هدف گذاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد 1400 مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در کشور هدف گذاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید