بیماری طاعون خیارکی وارد کشور نشده است

به گزارش مجله توسعه دهنده، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: خبر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور صحت ندارد و این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شده است.

بیماری طاعون خیارکی وارد کشور نشده است

مینو محرز عضو کمیته کشوری کرونا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به شیوع بیماری طاعون خیارکی اظهار کرد: در حال حاضر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور مغولستان گزارش شده است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شیوع آن در کشور را تکذیب می کنم.

او ادامه داد: بیماری طاعون خیارکی یک بیماری عفونی است که در طبیعت به موش و سگ سانان منتقل می گردد و از این طریق این بیماری احتمالا به انسان انتقال داده می گردد که این مسئله سبب انتشار و سرایت این عارضه در بین مردم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی علائم متفاوتی دارد، تاکید نمود: بیماری طاعون خیارکی دارای علائم ریوی شدید و در بعضی موارد به صورت توده های چرکی در کشاله های ران و دیگر جاهای بدن ایجاد می گردد که بعضی از انواع این بیماری خطرناک و حتی کشنده است.

محرز با اشاره به اینکه بیماری طاعون خیارکی در ایران و حتی کشورهای اطراف دیده نشده است، تاکید نمود: در حال حاضر تیم های قوی جهت کنترل بیماری طاعون خیارکی تشکیل شده است و این موضوع به طور جدی در سراسر کشور رصد می گردد.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: بیماری طاعون خیارکی دارای آنتی بیوتیک است اما به طور کلی بعضی از انواع آن می تواند خطرناک و شدید باشد.

محرز با اشاره به اینکه داروی دگزامتازون موثر برای بیماران کرونایی است، یاد آوری کرد: داروی دگزامتازون جزو دسته کورتون ها بوده و اصلا بر خلاف لاخبار منتشره در فضای مجازی کشنده نیست.

عضو کمیته کشوری کرونا افزود: داروی دگزامتازون 100 درصد برای بیماران کرونایی موثر نیست، اما استفاده از این دارو و کورتون ها در بعضی از موارد برای بیماران بدحال اثربخش و موثر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1229

به "بیماری طاعون خیارکی وارد کشور نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری طاعون خیارکی وارد کشور نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید