بایدن چند عضو کلیدی کابینه خود را معرفی کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی نموده که در میان آنها مقام های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما دیده می شوند؛ از جمله جان کری، وزیر خارجه اسبق که اکنون مسئول ویژه برنامه های جو بایدن در مقابله با پدیده گرمایش زمین شده است.

بایدن چند عضو کلیدی کابینه خود را معرفی کرد

به گزارش بی بی سی، آنتونی بلینکن، به عنوان وزیر خارجه جدید و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن خواهد شد. هر دو نفر از مقام های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما هستند که در گفتگوهای منجر به توافق هسته ای با ایران هم نقش داشتند.

روز دوشنبه، 23 نوامبر، دفتر بایدن همچنین سه عضو دیگر کابینه را هم معرفی کرد.

الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در شرح سابقه کایورکاس نوشته: در صورت کسی رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین تبار و از خانواده ای مهاجر خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می گردد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. خانم گرینفیلد که یک آفریقایی تبار است، از دیپلمات های حرفه ای وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا، گامبیا و جامائیکا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1448

به "بایدن چند عضو کلیدی کابینه خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن چند عضو کلیدی کابینه خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید