تور چین ارزان: اظهارات خوشبینانه مقام چینی درباره رابطه با آمریکا

به گزارش مجله توسعه دهنده، یک مقام حزب کمونیست چین از مخالفت پکن با رقابتی شدن روابط با آمریکا اطلاع داد.

تور چین ارزان: اظهارات خوشبینانه مقام چینی درباره رابطه با آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی پلاس، یانگ جیشی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت ما مخالف این هستیم که روابط چین - آمریکا رقابتی تعریف گردد.

بر این اساس، وی در ملاقات با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دوجانبه چین و آمریکا و هم مسائل منطقه ای و بین المللی مربوط به دو طرف بحث و گفتگو کرد.

ملاقات روز چهارشنبه یانگ جیشی و جیک سالیوان در شهر زوریخ سوئیس، ملاقاتی سازنده و سودمند برای افزایش تفاهم متقابل و گفتگو عمیق و جامع بر سر روابط دوجانبه بین دو کشور توصیف شد. بر اساس این گزارش، دو طرف توافق کردند برای اجرای مواردی که در گفتگوی تلفنی سران دو کشور چین و آمریکا در روز دهم سپتامبر مطرح شد گام هایی را در دستور کار قرار بدهند.

از جمله مقرر شد دو طرف ارتباطات راهبردی شان را تقویت کنند، اختلاف ها را به درستی مدیریت کنند، از درگیری و رویارویی دوری گزینند و در پی دستیابی به نتایج برد - برد و سود متقابل باشند و برای بازگرداندن جهت روابط دو کشور به جهت درست و توسعه پایدار همکاری کنند.

یانگ جیشی، مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین هم گفت: اینکه آیا چین و آمریکا بتوانند روابط شان را درست اداره کنند بر منافع بنیادین دو کشور و دو ملت و هم بر آینده دنیا اثرگذار خواهد بود.

وی اضافه نمود: هنگامی که چین و آمریکا همکاری می کنند هم دو کشور و هم دیگر کشور های دنیا سود می برند؛ اما هنگامی که چین و آمریکا رو در روی یکدیگر می ایستند هر دو کشور و دیگر کشور های دنیا زیان می بینند. به گفتهی یانگ جیشی، طرف آمریکایی بایستی درکی عمیق از ماهیت سودمند و متقابل روابط چین-آمریکا داشته باشد و سیاست های داخلی و خارجی چین و اهداف راهبردی این کشور را به درستی درک کند.

وی اضافه نمود: پکن مخالف این است که روابط چین - آمریکا رقابتی تعریف گردد. ما به سخنان مثبت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به تازگی درباره روابط دوجانبه واشنگتن-پکن بیان شد اهمیت می دهیم و این را درک نموده ایم که طرف آمریکایی هیچ قصد و نیتی برای مهار توسعه و پیشرفت چین در سر ندارد و در پی شکل گیری جنگ سرد تازه ای نیست.

اظهارات خوشبینانه این مقام چینی در حالی مطرح می گردد که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا در دولت اوباما در سال 2011 به طور رسمی سیاست چرخش به آسیا را بیان کرد. براساس این سیاست هم اینک سایر منطقه ها دنیا از اهمیت استراتژیک کمتری برای واشنگتن برخوردار است و ظهور چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می گردد. از همین رو، آمریکا می کوشد بیشتر تمرکز خود را به سیاست مهار چین در شرق آسیا و جلوگیری از هژمون شدن این کشور اختصاص دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1947

به "تور چین ارزان: اظهارات خوشبینانه مقام چینی درباره رابطه با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: اظهارات خوشبینانه مقام چینی درباره رابطه با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید