افزایش بودجه دفاعی چین به بیش از 200 میلیارد دلار در سال اقتصادی جدید

به گزارش مجله توسعه دهنده، پیش نویس لایحه بودجه دولت چین نشان می دهد که بودجه دفاعی این کشور در سال اقتصادی جدید 1.35 تریلیون یوان (حدود 210 میلیارد دلار) معین شده است.

افزایش بودجه دفاعی چین به بیش از 200 میلیارد دلار در سال اقتصادی جدید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، پیش نویس لایحه بودجه دولت چین که امروز آدینه به کنگره ملی خلق این کشور ارائه شده است، نشان می دهد که بودجه دفاعی چین در سال مالی جدید به بیش از 200 میلیارد دلار خواهد رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس پیش نویس لایحه بودجه دولت چین، بودجه دفاعی این کشور در سال مالی 2021 با 6.8 درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل به 1.35 تریلیون یوان (معادل حدود 210 میلیارد دلار) می رسد.

سانگ ژونگ پینگ کارشناس مسائل نظامی روز آدینه در مصاحبه با گلوبال تایمز در مورد افزایش بودجه دفاعی چین در سال مالی جدید گفت: نرخ رشد بودجه دفاعی کاملاً منطقی و ملایم است و با نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی کشور همخوانی دارد.

دولت چین در گزارشی که به کنگره ملی خلق ارائه نموده، نرخ رشد مالی این کشور در امسال را بالغ بر 6 درصد پیش بینی نموده است.

چین که دومین اقتصاد عظیم دنیا از لحاظ فراوری ناخالص داخلی اسمی و عظیمترین اقتصاد دنیا از لحاظ فراوری ناخالص داخلی بر مبنای قدرت خرید به شمار می رود، در سال گذشته میلادی علی رغم همه گیری کرونا نرخ رشد مالی 2.3 درصدی را به ثبت رساند؛ این در حالی است که سایر اقتصادهای عظیم دنیا بدون استثناء رشد مالی منفی را تجربه کردند.

چین از لحاظ بودجه دفاعی پس از آمریکا در رتبه دوم دنیا واقع شده است. علی رغم افزایش اخیر، بودجه دفاعی چین کمتر از 30 درصد بودجه دفاعی آمریکاست.

.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1648

به "افزایش بودجه دفاعی چین به بیش از 200 میلیارد دلار در سال اقتصادی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه دفاعی چین به بیش از 200 میلیارد دلار در سال اقتصادی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید