45 نماینده آمریکایی خواستار تحریم نشست گروه 20 در عربستان شدند

به گزارش مجله توسعه دهنده، 45 نماینده مجلس نمایندگان امریکا در نامه ای خواهان تحریم نشست گروه بیست در عربستان سعودی شدند.

45 نماینده آمریکایی خواستار تحریم نشست گروه 20 در عربستان شدند

شبکه فاکس نیوز بیان نمود 45 نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا خواستار تحریم نشست گروه بیست در عربستان سعودی شدند.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد اعضای کنگره آمریکا اعلام کرده اند دولت آمریکا باید خواستار انجام تغییرات در کارنامه سیاه عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر شود.

به نوشته این خبرگزاری، اعضای کنگره در نامه ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بیان نمودند که در صورتی که عربستان سعودی اقداماتی فوری جهت بهبود سوابق خود در زمینه حقوق بشر اتخاذ نکند، آمریکا باید از مشارکت در این نشست درعربستان کنار کشیده و تعهد اصلاحات در زمینه حقوق بشر را به عنوان شرطی برای برقراری مناسبات آینده با عربستان قرار دهد.

این در حالی است که پیش از این نیز قانونگذاران اروپایی از اتحادیه اروپا خواسته بودند تا در محکومیت اقدامات ضد حقوق بشری عربستان سعودی، شمار نمایندگان حاضر در نشست گروه 20 در ریاض را کاهش دهد. 65 نماینده اروپا با ارائه طرحی خواستار آن شده بودند که اتحادیه اروپا نمایندگان خود در اجلاس گروه 20 را که قرار است ماه آینده در ریاض برگزار شود، کاهش دهد.

گفتنی است در صورت قبول درخواست این نمایندگان، اجلاس ریاض در سطحی نازل برگزار خواهد شد و اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس مجالس اروپا در این اجلاس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، حضور نخواهند یافت.

این نشست قرار است به صورت مجازی در تاریخ 21 و 22 نوامبر آینده برگزار شود و عربستان سعودی، اولین کشور عربی است که نشست گروه 20 را میزبانی خواهد کرد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1399

به "45 نماینده آمریکایی خواستار تحریم نشست گروه 20 در عربستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 نماینده آمریکایی خواستار تحریم نشست گروه 20 در عربستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید