12 خاصیت شگفت انگیز فلفل قرمز چیلی که شاید ندانید

به گزارش مجله توسعه دهنده، فلفل قرمز چیلی حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که مزه تندی را به فلفل داده است؛ فلفل چیلی علاوه بر مزه خوبی که به ظرف غذا اضافه می نماید، دارای مزیت های سلامتی بی شماری نیز است.

12 خاصیت شگفت انگیز فلفل قرمز چیلی که شاید ندانید

به گزارش همشهری، فلفل گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می نماید. میوه این گیاه به صورت خام، خشک، پخته شده و یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی مصرف می گردد.

میوه فلفل قرمز در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ، زرد، نارنجی و یا قرمز به خود می گیرد و می روید. خواص فلفل قرمز و فواید دارویی آن بسیار فراوان هستند از جمله این خواص یاری به کاهش وزن است.

فلفل قرمز خواص دارویی فراوانی دارد و به همین خاطر استفاده از این ادویه در بسیاری از غذا ها رواج پیدا نموده است. فلفل قرمز که طعم تندی دارد می تواند یاری بزرگی در کاهش وزن داشته باشد. نوعی عصاره که از فلفل قرمز گرفته می گردد در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند برطرف لک و انواع کک و مک و بعلاوه برطرف التهاب پوست موثر است.

1. مبارزه با التهاب

کپسایسین موجود در فلفل قرمز چیلی به عنوان یک درمان مؤثر برای اختلالات رشته های عصب حسی، از جمله درد مرتبط با التهاب مفاصل، پسوریازیس و نوروپاتی دیابتی مورد مطالعه قرار گرفته است.

کپسایسین ماده ای شیمیایی تند موجود در فلفل های چیلی است که گیاهانی از سرده کپسیکوم هستند. این ماده در فلفل های تند (سبز و قرمز) یافت می گردد. دلیل اصلی تند بودن فلفل ها همین ماده است و خوردن آن باعث افزایش دمای بدن و احساس گرمی می گردد.

2. کاهش زخم معده

تحقیقات نشان داده است که کپسایسین موجود در فلفل تند، باعث کاهش بروز زخم معده می گردد؛ کپسایسین، موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و فراوری مخاط از طریق دیواره معده می گردد، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می ماند.

مطالعات نشان داده است که خوردن 20 گرم فلفل، حدود 30 دقیقه قبل از خوردن یک عدد آسپیرین، از اثرات تخریبی این دارو بر بافت معده و دوازدهه، در اثر مصرف طولانی مدت مواد شیمیایی آن جلوگیری می نماید.

3. سرشار از ویتامین c

فلفل چیلی غنی از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای ترمیم زخم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است؛ متخصصان توصیه می نمایند، فلفل قرمز حاوی بیش از 200 درصد ویتامین C مصرفی روزانه شماست. ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است، به جذب مناسب آهن نیز یاری می نماید. اگر کمبود آهن دارید، سعی کنید فلفل قرمز را با منبع آهن خود ترکیب کنید تا حداکثر جذب را داشته باشید.

4. تقویت سیستم ایمنی

فلفل چیلی به دلیل محتوای بالای ویتامین ها، به ویژه ویتامین A و C به عنوان یک تقویت نماینده ایمنی شناخته شده است. ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از جمله مجاری تنفسی، مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار لازم است.

این ویتامین ها، یاری به دفاع اولیه بدن در برابر عفونت ها و میکروب ها است. ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت های ارتباطی و عروقی یاری می نماید و اطمینان می دهد که بدن شما قوی است و گردش خون مناسب است.

5. میگرن را تسکین می دهد

کپسایسین فلفل چیلی نیز پتانسیل بالایی در درمان سردرد و میگرن دارد. بر اساس مطالعه ای که از طریق آموزشگاه آمریکایی عصب شناسی در فیلادلفیا انجام شد، 18 بیمار مبتلا به سردرد با کپسایسین داخل بینی تحت درمان قرار گرفتند.

6. با عفونت های قارچی، سرماخوردگی و آنفلوانزا مبارزه می نماید

رنگ قرمز تعیین فلفل چیلی نشان می دهد که این فلفل سرشار از بتاکاروتن است. ویتامین A برای حفظ سلامت سیستم تنفسی، روده ای و ادراری کلیدی است. بعلاوه ویتامین A و ویتامین C موجود در فلفل چیلی در تقویت ایمنی شما در برابر عفونت ها و بیماری ها حیاتی هستند. کارشناسان می گویند، اگر از احتقان یا آلرژی رنج می برید، اسپری بینی کپسایسین می تواند به تسکین علائم شما یاری کند. علاوه بر این، کپسایسین دارای تعدادی خواص ضد باکتریایی است که می تواند با عفونت های مزمن سینوسی مبارزه کند.

اگر از تب شدید رنج می برید، فلفل چیلی تند نه تنها می تواند درد را تسکین دهد، بلکه می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس تحریک کند. فلفل چیلی را می توان به دلیل خاصیت ضد قارچی نیز استفاده کرد. به طور خاص، می تواند تعدادی از بیماری های التهابی روده را درمان کند.

7. کاهش خطرت دیابت نوع 2

فلفل چیلی علاوه بر حفظ سلامت قلب شما می تواند خطر ابتلا به سطوح بالای انسولین خون را که یکی از علائم رایج دیابت نوع 2 است، کاهش دهد. براساس مجله آمریکایی تغذیه بالینی، تعدادی از دانشمندان استرالیایی کشف کردند که یک وعده غذایی حاوی فلفل قرمز می تواند منجر به اندازه مناسب انسولین برای کاهش سطح قند خون گردد. این یک واقعیت بسیار مفید برای افراد با BMI بالا یا کسانی است که از چاقی رنج می برند. در نهایت، به یاد داشته باشید که فلفل چیلی سرشار از آنتی اکسیدان ها، کارتنوئید ها و ویتامین C است که به تنظیم انسولین نیز یاری زیادی می نمایند.

8. ممکن است عملکرد های شناختی را بهبود بخشد

یکی از راه های کلیدی برای حفظ عملکرد شناختی قوی، اندازه مناسب اکسیژن و آهن است. خوشبختانه فلفل چیلی سرشار از آهن است. این منجر به افزایش جریان خون و فراوری هموگلوبین در مغز شما می گردد. به نوبه خود، فلفل چیلی می تواند به بهبود عملکرد شناختی شما یاری کند. علاوه بر این، مصرف آن بعلاوه می تواند شانس ابتلا به اختلالات شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

9. رشد گلبول های قرمز را تقویت می نماید

فلفل چیلی علاوه بر حفظ سلامت قلب، می تواند به تشکیل سلول های خونی نو نیز یاری کند. این به این دلیل است که فلفل چیلی سرشار از مس و آهن است. به این ترتیب، این ماده غذایی قادر به درمان علائم کم خونی و خستگی است؛ علاوه بر این، فلفل چیلی بعلاوه حاوی اسید فولیک است که کلید مبارزه با کم خونی و فراوری گلبول های قرمز سالم است. این امر به ویژه برای زنان باردار بسیار ارزشمند است، زیرا کمبود اسید فولیک می تواندمنجر به نقص مادرزادی در نوزادان تازه متولد شده باشد.

10. بهبود سلامت چشم

همانطور که قبلا ذکرشد، ویتامین A موجود در فلفل چیلی برای ایجاد سیستم ایمنی قوی مهم است. با این حال، در حفظ بینایی سالم و قوی نیز مهم است. پزشکان برای جلوگیری از شب کوری و تحلیل چشمی مصرف آن را توصیه می نمایند. یک قاشق غذاخوری فلفل چیلی در رژیم غذایی شما حاوی 9 درصد احتیاج روزانه توصیه شده شما به ویتامین A است.

11. مو و پوست شما را سالم نگه می دارد

ویتامین C موجود در فلفل چیلی فقط سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نمی نماید. بعلاوه کلاژن را که یک پروتئین کلیدی در مو و پوست سالم است، ایجاد و حفظ می نماید.

12. پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از مزایای فلفل تند نقش آن به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با سرطان است و طبق مطالعات اجرا شده در خصوص سرطان، فلفل با تخریب انواع اساسی رده های سلول های سرطانی و بعلاوه درمان سایر سرطان ها، به از بین بردن سلول های سرطانی در خون و از بین بردن سرطان پروستات یاری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2203

به "12 خاصیت شگفت انگیز فلفل قرمز چیلی که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 خاصیت شگفت انگیز فلفل قرمز چیلی که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید