یزد توان تبدیل به پایلوت تفویض اختیارات وزارتخانه ها را داراست

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طالبی امشب در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، گفت: ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان یزد به شدت احساس می گردد و خوشبختانه این مهم در برنامه های وزارت علوم نیز واقع شده است.

یزد توان تبدیل به پایلوت تفویض اختیارات وزارتخانه ها را داراست

وی تاکید نمود: منظور از ساماندهی کاهش ظرفیت دانشگاه ها نیست بلکه منظور از ساماندهی، تربیت نیروی انسانی متخصص است که زیرساختهای خوب آن در استان نیز فراهم است.

طالبی اعلام کرد: رویکردهای توسعه ای در استان داریم و این رویکردها زیرساختهای متناسب با خود را نیز احتیاج دارد که از آن جمله تقویت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و ... است که متقاضیان بسیاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد و از وزارت علوم انتظار همراهی بیشتری در این زمینه داریم.

استاندار یزد اعلام نمود: وزارت علوم می تواند تجهیزات و کادر انسانی مازادی که در دانشگاه ها در اختیار دارد را در این راستا در استان استفاده کند که امیدواریم زمینه تحقق این امر فراهم گردد.

وی بیان کرد: با توجه به چالش های استان، برای دانشگاه ها ماموریت هایی تعریف می گردد تا دانشگاه ها بتوانند به عنوان یک بازوی تخصصی، آموزش نیروی انسانی را انجام دهند.

طالبی گفت: تمرکز زدایی و ایجاد انعطاف در سرفصل های آموزشی دانشگاه ها نیز باید با توجه به شرایط استان انجام گردد زیرا اکنون در کوچکترین تصمیم گیری ها باید منتظر نظر وزارتخانه ها باشیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل امیدواریم یزد پایلوت تفویض اختیارات قرار گیرد زیرا توان و ظرفیت آن وجود دارد و انتظار می رود وزارت علوم نیز با توجه به صندلی یزد در زمینه تربیت نیروی انسانی در این زمینه نگاه ویژه ای داشته باشد.

استاندار یزد همچنین اظهار امیدواری کرد: با نگاه ویژه وزیر علوم، ساماندهی بیشتری را در مراکز آموزش عالی ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 278

به "یزد توان تبدیل به پایلوت تفویض اختیارات وزارتخانه ها را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد توان تبدیل به پایلوت تفویض اختیارات وزارتخانه ها را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید