پاپوش جدید غرب برای پوتین

به گزارش مجله توسعه دهنده، اروپایی ها و حتی آمریکا بعد از سه سال، مجدداً برای تحت فشار گذاشتن روسیه به سناریوی تکراری مسمومیت مخالفین پوتین با عامل اعصاب متوسل شدند.

پاپوش جدید غرب برای پوتین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، کشورهای اروپایی موضوع مسمومیت آلکسی ناوالنی از منتقدین دولت روسیه را به دستاویزی جدید برای اتهام زنی علیه دولت مسکو تبدیل نموده اند.

آنها که موضع گیری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در قبال تحولات بلاروس، مطابق میل خود نمی بینند؛ برای منزوی کردن مسکو به حربه ای جدید متوسل شده اند تا آنجا که مدعی هستند ناوالنی با ماده شیمیایی نوویچوک (عامل اعصاب) مسموم شده است!

این در حالی است که انگلیس سه سال پیش، ادعای مشابهی را درباره ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار مطرح نموده و مدعی شده بود عوامل مسکو از همین ماده شیمیایی برای مسموم کردن او استفاده نموده بودند.

اما، این بار مسئولیت طرح اتهام علیه روسیه را آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر عهده گرفته که کشورش محل بستری ناوالنی است.

مرکل مدعی شده موضع آلمان و اتحادیه اروپا در قبال مسمومیت ناوالنی به این بستگی دارد که روسیه چقدر در حل این پرونده کوشا باشد.

از طرفی، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم مدعی است که روسیه باید جوابگوی سوالات جدی درخصوص مسمومیت ناوالنی باشد و شرح بدهد که چه اتفاقی برای او روی داده است.

کاخ سفید هم مدعی است که خبر تأیید مسموم شدن ناوالنی در آلمان، آمریکا را بسیار نگران نموده است. جان آلیوت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در تکمیل این ادعا اضافه کرد: ما با متحدان و جامعه بین المللی برای جوابگو کردن روسیه همکاری خواهیم کرد. مردم روسیه حق دارند که نظراتشان را به طور مسالمت آمیز و بدون ترس از مجازات با سموم شیمیایی بیان نمایند.

اتحادیه اروپا هم مسموم شدن ناوالنی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرد و از روسیه خواست، در خصوص این اقدام تحقیقاتی جامع نموده و مسئولان آن را به پای میز محاکمه بکشاند.

اکنون باید دید غرب میخواهد با تکرار سناریوی مسمومیت مخالفین پوتین با گاز اعصاب، چه چیز را تلافی کند چون هرچه باشد آنها از بلاروس و اوکراین گرفته تا سوریه، ایران و حتی چین مواضع بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1313

به "پاپوش جدید غرب برای پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپوش جدید غرب برای پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید