مسکو: اعضای به جامانده در برجام، بر تعهد به قطعنامه 2231 تاکید کردند

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزارت خارجه روسیه می گوید در نشست کمیسیون مشترک برجام، کشور های عضو ضمن تاکید بر تعهد خود به قطعنامه 2231 شورای امنیت، اقدامات آمریکا را بزرگترین مانع در اجرای برجام دانستند.

مسکو: اعضای به جامانده در برجام، بر تعهد به قطعنامه 2231 تاکید کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت روسیه بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) جزئیاتی از موضوعات مطرح شده در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام را ارائه کرد.

این نشست بعدازظهر چهارشنبه، با حضور نمایندگان ایران و گروه 1+4 به صورت آنلاین برگزار و بعد از حدود سه ساعت و نیم خاتمه یافت.

به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گزارش داد: نمایندگان کشورهای عضو، مجددا تعهد خود به الزامات برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را اعلام نموده و از تداوم کوشش جدی برای یافتن راهکارهای مؤثر جهت تسهیل بازگشت سریع به اجرای توافقات فراگیر در چارچوب های مورد توافق اولیه، حمایت کردند.

بر این اساس، مسکو همچنین گفت که اعضای حاضر در جلسه، تحلیل دقیقی از شرایط اقدامات در اجرای توافقات سال 2015 را با توجه به چالش های کنونی ارائه داده و تصریح کردند که اقدامات آمریکا با هدف سنگ اندازی در راستا اجرای کامل توافق هسته ای همچنان بزرگترین چالش در راستا آن است.

به نوشته تاس، مشارکت کنندگان در این جلسه همچنان درباره تدارکات برای نشست وزرای خارجه کشورهای عضو برجام در تاریخ بیست ویکم دسامبر صحبت کردند.

این نشست در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و پنج کشور (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه) و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با هدف آنالیز فرایند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف های برجامی برگزار گردید

پیشتر نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ریشه اصلی مسائل در اجرای برجام را اقدامات خرابکارانه آمریکا توصیف نموده و گفت این اقدامات با تعهدات این کشور ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مغایر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1494

به "مسکو: اعضای به جامانده در برجام، بر تعهد به قطعنامه 2231 تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: اعضای به جامانده در برجام، بر تعهد به قطعنامه 2231 تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید