وزارت خارجه ترکیه از گسترش همکاری های همه جانبه با اوکراین اطلاع داد

به گزارش مجله توسعه دهنده، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه بیان نمود همکاری های سیاسی، مالی و تجاری، نظامی، تسلیحاتی، توریستی و فرهنگی ترکیه و اوکراین رو به گسترش است.

وزارت خارجه ترکیه از گسترش همکاری های همه جانبه با اوکراین اطلاع داد

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ترکیه گفت همکاری های سیاسی، مالی و تجاری، نظامی، تسلیحاتی، توریستی و فرهنگی ترکیه و اوکراین رو به گسترش است.

خبرگزاری آناتولی در مقاله ای با عنوان همکاری همه جانبه ترکیه واوکراین در حال گسترش است نوشت ولادیمیر الکساندرویچ زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین 7 و 8 آگوست به ترکیه سفر کرد.

وی بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اوکراین، اولین سفر خارجی خود را به بروکسل انجام داد و تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا را در پیش رو قرار داد.

اوکراین کوشش می نماید حمایت ترکیه را برای عضویت در ناتو و مسئله شبه جزیره کریمه بدست آورد و توجه سرمایه گذاران ترکیه را برای سرمایه گذاری در اوکراین جلب کند.

ترکیه و اوکراین بعد از استقلال اوکراین در سال 1991 میلادی گفتند شریک راهبردی همدیگرند. ترکیه و اوکراین، سیاست مشترکی در منطقه و مسائل بین المللی دنبال می نمایند. ترکیه با اوکراین، قرارداد لغو ویزا/ ویزا امضاء نموده است و اتباع ترکیه از سال 2017 به بعد با شناسنامه به اوکراین سفر می نمایند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر الکساندرویچ زلنسکی، روسای جمهور ترکیه و اوکراین در دیدار دو جانبه خود در آنکارا بر افزایش حجم همکاری های تجاری و مالی تا ده میلیارد دلار و ایجاد منطقه آزاد مالی و تجاری مشترک دو کشور تاکید کردند.

اوکراین، فروش اراضی کشاورزی را نیز آزاد، اعلام و درخواست کرد شرکت های ترکیه در بخش کشاورزی و ساخت راه های جاده ای و شهرسازی اوکراین نیز سرمایه گذاری نمایند. ترکیه و اوکراین در بخش صنایع دفاعی و هوایی نیز به همکاری دوجانبه ادامه می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 386

به "وزارت خارجه ترکیه از گسترش همکاری های همه جانبه با اوکراین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ترکیه از گسترش همکاری های همه جانبه با اوکراین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید