هوای تهران ناسالم برای تمام گروه ها، احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران ناسالم برای تمام گروه ها است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که شرایط جوی به علت افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.

هوای تهران ناسالم برای تمام گروه ها، احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار

دکتر عباس شاهسونی در تبادل نظر با ایسنا، گفت: باتوجه به گزارش های ایستگاه سنجش آلاینده های هوا، در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران بالاتر از 150 و ناسالم برای تمام گروه ها است.

وی با بیان اینکه بالاترین شاخص کیفیت هوا با عدد 251 و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه 3 تهران است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که شرایط جوی به علت افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.

شاهسونی تاکید نمود: مردم در این شرایط آلودگی هوا، کمترین تردد را در فضای باز داشته باشند و حتما از ماسک مناسب استفاده نمایند. گروه های حساس به ویژه بچه ها، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی و ... و افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سایر بیماری های زمینه ای، کمترین تردد را در فضای باز داشته و ورزشکاران هم در این شرایط در فضای باز ورزش ننمایند و در صورت ورزش در فضای باز، مدت و ساعت آن را کاهش دهند.

وی گفت: در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می گردد و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت بعلاوه اظهار کرد: بیماران قلبی، تنفسی، مادران باردار، سالمندان و بیماران دیابتی از منزل خارج نشوند و افراد عادی هم از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2305

به "هوای تهران ناسالم برای تمام گروه ها، احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای تهران ناسالم برای تمام گروه ها، احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید