نشست سران بعدی گروه نرماندی؛ موضوع گفت وگوی تلفنی پوتین-زلنسکی

به گزارش مجله توسعه دهنده، روسای جمهوری روسیه و اوکراین در جریان مذاکراتی تلفنی، فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست بعدی سران گروه نرماندی را آنالیز کردند و پوتین مستقیماً از زلنسکی پرسید: آیا کی یف واقعاً قصد اجرای توافقنامه مینسک را دارد؟

نشست سران بعدی گروه نرماندی؛ موضوع گفت وگوی تلفنی پوتین-زلنسکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز آدینه در جریان مذاکراتی تلفی درباره ملاقات بعدی رهبران چهار کشور گروه نرماندی (شامل روسیه ، اوکراین ، آلمان و فرانسه) گفت وگو کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: در جریان این مذاکرات که به ابتکارعمل طرف اوکراینی انجام شد، رئیس جمهوری روسیه بر اهمیت اجرای کامل و بدون قید و شرط مجموعه اقدامات و تصمیمات مینسک اتخاذ شده در نشست های قبلی سران گروه نرماندی از جمله در پاریس در تاریخ 9 دسامبر 2019 تأکید کرد. در رابطه با اظهارات مشهور رئیس جمهوری اوکراین، ولادیمیر پوتین مستقیماً این سؤال را عنوان کرد که آیا کی یف واقعاً میخواهد توافقنامه مینسک را اجرا کند؟

بر اساس این اطلاعات به طور کلی در این گفت وگوی تلفنی رهبران دو کشور، جنبه های مختلف حل و فصل مناقشه دونباس، فرایند اجرای توافقات حاصله در نشست قبلی سران گروه نرماندی که در پاریس برگزار گردید، و همچنین تبادل اتباع روسی و اوکراینی بازداشت شده در دو کشور را مورد آنالیز قرار دادند. موضوعات مربوط به حفظ و تداوم آتش بس پایدار، عقب نشینی بیشتر نیروها و تجهیزات از خطوط تماس درگیری ها و کار مین زدایی در مناطق مسکونی در شرق اوکراین نیز مطرح شد.

علاوه بر این، شب گذشته، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در مراسم افتتاح کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که نمایندگان دولت آلمان به همراه همتایان روسی ، اوکراینی و فرانسوی در کوشش هستند تا مقدمات برگزاری نشست بعدی رهبران گروه نرماندی را فراهم نمایند. به گفته وی، نشست سران آینده در برلین برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است که نشست سران گروه نرماندی پس از یک وقفه سه ساله در تاریخ 9 دسامبر سال 2019 در پاریس برگزار گردید. در نتیجه این اجلاس ، بیانیه ای به تصویب رسید که در آن توافقات به دست آمده، از جمله درباره تعهد به توافقنامه مینسک ، تبادل اسرای دو طرف مناقشه ، ایجاد فرمول اشتاین مایر در قوانین اوکراین، ادامه شرایط ویژه منطقه دونباس ، برقراری آتش بس و تفکیک نیروها در سه بخش دیگر از خطوط تماس درگیری ها و افتتاح پاسگاه های جدید عبور و مرور، قید شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 915

به "نشست سران بعدی گروه نرماندی؛ موضوع گفت وگوی تلفنی پوتین-زلنسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سران بعدی گروه نرماندی؛ موضوع گفت وگوی تلفنی پوتین-زلنسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید