مون جائه این: کوشش خواهم کرد تا کره شمالی را به اولویت بایدن تبدیل کنم

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس جمهور کره جنوبی مدعی است که ترامپ در مذاکره با کره شمالی دستاورد هایی داشت که دولت آینده واشنگتن نباید آن ها را نادیده بگیرد.

مون جائه این: کوشش خواهم کرد تا کره شمالی را به اولویت بایدن تبدیل کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی می گوید جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا باید راه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور را مبنی بر مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ادامه دهد.

مون که پیشنهاد میانجیگری بین واشنگتن-پیونگ یانگ را مطرح نموده، می گوید در اولین فرصت کوشش خواهد نمود تا کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی بایدن تبدیل و وی را به پیروی از توافق اولیه ای که در نشست سنگاپور میان ترامپ و کیم حاصل شد؛ ترغیب کند.

مون در این باره گفت: تحلیف دولت بایدن نقطه تحولی برای شروع دوباره مذاکرات آمریکا-کره شمالی و همچنین کره جنوبی-کره شمالی آن هم با پشتوانه دستاورد های دولت ترامپ خواهد بود. چنانچه به بیانیه نشست سنگاپور استناد و اقدامات ملموسی اتخاذ کنیم، سرعت مذاکره افزایش خواهد یافت.

اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی ایراد شد که ملاقات های دوجانبه ترامپ و کیم به رغم شکستن یخ رابطه، عملاً دستاورد ملموسی نداشت و در نهایت، واشنگتن به عدم جدیت در پیشبرد مذاکره متهم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1552

به "مون جائه این: کوشش خواهم کرد تا کره شمالی را به اولویت بایدن تبدیل کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مون جائه این: کوشش خواهم کرد تا کره شمالی را به اولویت بایدن تبدیل کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید