ترامپ جلوی تحریم های اضافی کره شمالی را گرفت

به گزارش مجله توسعه دهنده، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دیدارش با رهبر کره شمالی به دلیل اختلاف بر سر تحریم های اعمال شده علیه پیونگ یانگ به بن بست رسیده بود، دستور داد تحریم های اضافی که قرار بود اعمال گردد، لغو شوند.

ترامپ جلوی تحریم های اضافی کره شمالی را گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دونالد ترامپ بعدازظهر آدینه در یادداشت توئیتری خود نوشت: امروز اعلام شده بود که خزانه داری آمریکا تحریم های اضافی جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کند. دستور دادم که این تحریم های اضافی لغو شوند.

این در حالی است که آمریکا تحریم های متعددی را حتی روز گذشته علیه دو شرکت چینی به بهانه ارسال یاری به کره شمالی تحت تحریم قرار داد.

مساله ارسال نیازهای اولیه زندگی مردم در کره شمالی به یک نگرانی جدی در بین کشورهای مختلف و اعضای شورای امنیت تبدیل شده که با تحریم های ثانویه آمریکا به وجود آمده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا در قطعنامه هایی تحریم هایی را به دلیل انجام آزمایش های هسته ای و تهدید صلح و امنیت بین المللی تصویب کرد اما دولت ترامپ برای فشار بیشتر به پیونگ یانگ تحریم های ثانویه متعددی را به صورت یکجانبه وضع نموده است.

ترامپ پس از دور نخست دیدار با کیم جونگ اون که در سنگاپور برگزار گردید، با نمایش های تبلیغاتی کوشش کرد دور دوم این دیدار که در اوایل اسفندماه برگزار می شد را بسیار با اهمیت و حرکت در مسیری که ترسیم نموده اند جلوه دهد، اما کیم برخلاف انتظار ترامپ سرسختانه در برابر تحریم ها ایستادگی کرد و خواهان لغو آنها شد.

این مساله از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پذیرفتنی نبود و به همین دلیل، مذاکرات بسیار سریع تر از آنچه که تصور می شد، خاتمه یافت.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 292

به "ترامپ جلوی تحریم های اضافی کره شمالی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ جلوی تحریم های اضافی کره شمالی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید