مقابله استرالیا با افراط گرایی در دامنه های اینترنتی

به گزارش مجله توسعه دهنده، استرالیا تصمیم دارد برای مقابله با افراط گرایی دامنه های اینترنتی میزبان محتوای نامناسب و منزجرکننده را مسدود کند.

مقابله استرالیا با افراط گرایی در دامنه های اینترنتی

کوشش استرالیا برای مقابله با افراط گرایی به زودی ممنوعیت هایی موقت اما وسیع را شامل می گردد.

اسکات موریسون نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرد از این پس دامنه های اینترنتی که میزبان محتوای افراط گرایانه هستند را مسدود می نماید. دولت این کشور همچنین تصمیم دارد دامنه های میزبان محتوای نامناسب و منزجر نماینده که توسط مجرمان به اشتراک گذاشته می گردد را مانند قتل و آزار جنسی نیز مسدود کند.

کمیسیونر امنیت الکترونیک این کشور با توجه به چارچوبی که در آینده ایجاد می گردد، محتوای حذفی را معین می نماید. از سوی دیگر یک مرکز هماهنگی بحران نیز به طور مداوم محتوای افراط گرایانه و خشونت آمیز در فضای آنلاین را کنترل می نماید.

استرالیا سعی دارد با تصویب قانونی شرکت های اینترنتی را وادار به ارتقای امنیت کند. هرچند هنوز معین نیست این کشور چه واکنشی در قبال رعایت نکردن قوانین نشان می دهد.

هدف از مسدود سازی دامنه ها در استرالیا بسیار ساده است: این کشور تصمیم دارد تمام راه های تروریست ها برای انتشار اخبار جنایات خود را مسدود کند.

البته این سیاست چند سوال بی جواب ایجاد نموده است. اگر در فیس بوک ویدئویی پست گردد که مخالف قوانین استرالیا باشد، آیا کل وب سایت ممنوع خواهد شد؟ قانونگذاران چه زمان تصمیم می گیرند ممنوعیت را لغو نمایند؟،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 420

به "مقابله استرالیا با افراط گرایی در دامنه های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله استرالیا با افراط گرایی در دامنه های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید