راهیابی 3 برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE 2020

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری خبرنگاران- سه برنامه از سازمان صداوسیمای ایران به عنوان کاندیدای نهایی دریافت جوایز در جشنواره سال جاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه معرفی شدند.

راهیابی 3 برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE 2020

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دو اثر رادیویی در بخش های مستند نمایشی و گزارش خبری و یک اثر تلویزیونی در بخش چشم انداز این جشنواره به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در هر بخش انتخاب شده اند.

مستندنمایشی از تولد تا تولد در بخش نمایش های رادیویی بلند، فریاد پروانه ها در بخش گزارش های خبری رادیویی و مستند آناهید در بخش تلویزیونی چشم انداز آثار منتخب دریافت جایزه در هر بخش هستند.

مستندنمایشی بلند از تولد تا تولد به تهیه کنندگی بهرام نوری در صدای مرکز گیلان تولیدشده و روایتی از شهادت فرهاد رمضانی طی عملیات خنثی سازی بمب بوده که از زبان دخترش بعد از 18 سال بازگو شده است. برنامه هایی از چین و استرالیا نیز در این بخش به عنوان نامزد نهایی معرفی گردیده اند.

گزارش خبری فریاد پروانه ها به تهیه کنندگی راضیه حسینعلی در رادیو ایران ساخته شده و به تأثیرات آلودگی هوا و تغییرات محیط زیستی می پردازد. نماینده ایران در این بخش با نمایندگان چین، هنگ کنگ، اندونزی و ویتنام رقابت می نماید.

آناهید نیز نام مستندی است که در شبکه الکوثر به تهیه کنندگی حمیدرضا علی پور تولیدشده و در چارچوب موضوع احترام و هم زیستی ادیان داستان زنی سالخورده را روایت می نماید که همراه برادرش خادم کلیسای روستا هستند. در این بخش دو نماینده از کره جنوبی و یک نماینده از ژاپن نیز به عنوان نامزد معرفی گردیده اند.

صفر کلوین نماینده دانشکده صداوسیما ایران نیز در بخش بچه ها این جشنواره به عنوان نامزد معرفی گردید.

بنا بر فراخوان رسمی این جشنواره فرایند دریافت، انتخاب و آماده سازی تولیدات رادیویی و تلویزیونی در دبیرخانه این جشنواره در امور بین الملل سازمان صداوسیما از فروردین ماه امسال شروع و از میان بیش از 400 اثر دریافتی تولیدات تلویزیونی و رادیویی برگزیده برای رقابت به این جشنواره ارسال شد.

جشنواره رادیویی و تلویزیونی اتحادیه رسانه های آسیا و اقیانوسیه یکی از معتبرترین رویدادها در نوع خود هست. اتحادیه رسانه ای آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با بیش از 250 عضو از چهار قاره و بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، عظیم ترین و گسترده ترین تشکل رادیوتلویزیونی در دنیا به شمار می رود. مراسم اهدای جوایز این رویداد بین المللی آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

چین با نامزدی در بیش از 10 شاخه بیشترین رکورددار برنامه های راه یافته به فهرست نهایی امسال این جشنواره را در اختیار دارد.

ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، هند، اندونزی و ازبکستان از دیگر کشورهای راه یافته به بخش نهایی این جشنواره به شمار می فرایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1356

به "راهیابی 3 برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی 3 برنامه از صداوسیما به ABU PRIZE 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید