قیمت های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد با اشاره به اینکه به علت نوسانات دلار قیمت کالاهای آرایشی و بهداشتی به شدت اوج گرفته است،گفت: در حال حاضر شرایط قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز افزایش درصدی گذر نموده و به افزایش چندصد درصدی رسیده است. فروش لوازم آرایشی هم به علت قیمت بالا به شدت افت نموده و در زمینه فروش این کالا متاسفانه در حال طی کردن یک فرایند نزولی هستیم.

قیمت های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است

محمدجواد فرزانه در گفت وگو با خبرنگاران در مورد شرایط بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در مشهد، اظهار کرد: به علت نوسانات دلار و عدم تخصیص ارز به لوازم آرایشی و بهداشتی، قیمت این کالاها به شدت اوج گرفته است و گرانی مضاعف این کالاها باعث رکود در بازار شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت واردات لوازم آرایشی موجب رونق دریافت بازار فراوریکنندگان داخلی شده است یا خیر، اعلام کرد: زمانی که جلوی واردات گرفته گردد شرایط نسبتا مطلوبی در زمینه فراوریات داخلی ایجاد خواهد شد اما متاسفانه در کشورما حتی برای فراوری داخلی هم نیازمند تامین مواد اولیه از خارج از کشور هستیم. با توجه به اینکه دلار در کشور ما نوسانات زیادی را پشت سر می گذارد و در گمرکات هم موانع زیادی وجود دارد، تاجران و بازرگانان دیگر رغبتی برای خرید و فروش کالاها و مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی ندارند و معتقدند این جریان برایشان سودآور نیست. از این رو واردات لوازم آرایشی به شدت کاهش پیدا نموده است و جنس اصل کم یاب و گران است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد ادامه داد: در حال حاضر شرایط قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز افزایش درصدی گذر نموده و به افزایش چندصد درصدی رسیده است. فروش لوازم آرایشی هم به علت قیمت بالا به شدت افت نموده و در زمینه فروش این کالا متاسفانه در حال طی کردن یک فرایند نزولی هستیم و بیشتر مغازه ها خالی هستند.

فرزانه گفت: از طرف دیگر، علاوه بر شرایط مالی سخت مردم، شرایط اجاره مغازه ها هم سرسام آور است و این خود از عواملی است که باعث می گردد کسبه دیگر تمایلی به فعالیت دربازار نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1818

به "قیمت های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های سر به فلک کشیده باعث رکود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید