قرمزی کف دست از چه بیماری هایی ناشی می گردد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، تهران (پانا) - قرمزشدن کف دست یک نشانه و اعلان خطر سیستم ایمنی بدن است که گاهی با خارش و سوزش همراه است و علائم بیماری کف دست قرمز فرق دارد.

قرمزی کف دست از چه بیماری هایی ناشی می گردد؟

به گزارش نمناک، قرمزی کف دست یک علامت از یک نوع شرایط است که می تواند باعث خارش ، سوزش یا حتی جوش شود. گاهی اوقات نشان دهنده مشکل خاصی هم نیست اما در برخی از موارد قرمزی کف دست را علامت عفونت یا قرار گرفتن در معرض عوامل حساسیت زا می دانند . ممکن است شما هم این قرمزی را علاوه بر کف دستان خود در قسمت های دیگر بدن هم مشاهده کنید ؛ مخصوصا زمانی که با افراد دیگر در بیرون از منزل در ارتباط باشید که پوست شما به این عوامل واکنش نشان می دهد .

علل قرمزی کف دست

شرایط های زیادی هستند که می توانند باعث ایجاد قرمزی کف دست بشوند که چنانچه در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک میخوانید برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

واکنش آلرژیک

آلرژی به مواد غذایی و برخی از دارو ها باعث ایجاد واکنش می شود که خودشان را به شکل قرمزی در کف دست نشان می دهند . بعلاوه باعث خارش ، جوش و کهیر می شود . علائم دیگر قرمزی کف دست بر اثر واکنش آلرژیک، شامل موارد زیر است:

اسهال

استفراغ

خارش دهان و ورم

شوک آنافیلاکتیک

تنگی نفس

تنگی نفس

برخی از این واکنش های آلرژیک شدید احتیاج به مراجعه به پزشک دارد که حتما باید آن ها را جدی بگیرید.

خشکی پوست

در ماه های سرد سال خشکی پوست بیشتر از همواره وجود خواهد داشت که مستقیما روی کف دست شما ایجاد می شود و باعث پوسته پوسته شدن و خارش می شود . اگزما و برخی از داروها می تواند عامل ایجاد خشکی پوست و قرمزی کف دست باشد که خارش ، آن قرمزی را بدتر می نماید.

عفونت قارچی

عفونت قارچی یک مشکل رایج اما قابل درمان است و یک نوع عفونت در پوست می باشد که قرمزی را نیز شبیه به شکل حلقه در کف دست می نماید که در برخی از قسمت های بدن هم می توانید آن را ببینید. البته ممکن است قرمزی کف دست شما به شکل حلقه نباشد . در کنار آن علائم دیگری شامل موارد زیر احساس می شود:

ضخیم شدن پوست

خشکی پوست

التهاب

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2153

به "قرمزی کف دست از چه بیماری هایی ناشی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمزی کف دست از چه بیماری هایی ناشی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید