تور روسیه: قاسمی: برای احداث یک میلیون واحد مسکونی از منابع دولتی استفاده نمی کنیم

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر راه و شهرسازی از انتخاب روش های تامین اقتصادی غیر تورم زا برای احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال اطلاع داد.

تور روسیه: قاسمی: برای احداث یک میلیون واحد مسکونی از منابع دولتی استفاده نمی کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رستم قاسمی در رابطه با ساخت یک میلیون واحد مسکونی، اضافه نمود: این طرح با مطالعه کارشناسی و با برنامه ریزی آماده شده است. بعضی می گویند که ساخت یک میلیون واحد مسکونی، تورم ایجاد خواهد نمود، اما اینطور نیست چراکه برای احداث این واحد ها از منابع دولتی استفاده نمی کنیم. روش هایی برای تامین منابع اقتصادی این برنامه پیش بینی کردیم که تورم زا نیستند.

وی گفت: به زودی شاهد اقداماتی که در این مدت کوتاه برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال اجرا شده است، خواهیم بود. در این مدت زیرساخت هایی برای جهش جدی فراوری فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: من از همه فراورینمایندگان بخش مسکن که بخش وسیعی است، می خواهم همت نموده و در این اقدام عظیم مشارکت نمایند. اعتقاد دارم حتما این بخش می تواند به ما یاری کند و با یاری آن ها اتفاقات عظیمی در بخش مسکن رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است ساخت یک میلیون واحد مسکونی با چراغ سبز دولت برای تامینِ مصالح به قیمت پایین تر از بازار با هدف برطرف دغدغه سازندگان مسکن و تامین منابع اقتصادی به وسیله 19 بانک خصوصی و دولتی حالا بیش از هر زمان دیگری در یک قدمی اجرا واقع شده است.

برنامه ساخت میلیونی مسکن اینطور تقسیم بندی شده است که برای احداث آن قرار است 350 هزار واحد مسکونی به وسیله سازندگان خوشنام در بخش خصوصی انجام گردد، 150 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده، 300 هزار واحد به اسم مسکن حمایتی، 200 هزار واحد مسکن روستایی و در مجموع یک میلیون واحد مسکونی تنظیم شده است. دولت در کوشش است با ارایه راه چاره برای تامین مصالح این طرح که گفته می گردد 10 میلیون تن فولاد و30 میلیون تن سیمان است، پای بخش خصوصی را برای حضور به موقع در اجرای طرح باز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1909

به "تور روسیه: قاسمی: برای احداث یک میلیون واحد مسکونی از منابع دولتی استفاده نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: قاسمی: برای احداث یک میلیون واحد مسکونی از منابع دولتی استفاده نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید