فراوری پلتفرم آفرود برای اولین بار

به گزارش مجله توسعه دهنده، عدم موفقیت خودروسازان داخلی پس از گذشت 60 سال در طراحی پلتفرم به یک معضل تبدیل شده است؛ کارشناسان صنعت خودرو می گویند اینکه پلتفرم نداریم، لازم به آنالیز تاریخچه صنعت است.

فراوری پلتفرم آفرود برای اولین بار

بعضی از کارشناسان صنعت خودرو می گویند شاید هیچگاه تفکر و برنامه ریزی هایی که برای ساخت احتیاج بوده در دستور کار قرار نگرفته است؛ شاید ماهیت مدیریتی یا مالکیتی خودروسازان مشکل داشته که زمان کوتاه بودن مدیریت نیز مزید بر دلیل است.

در زمینه طراحی و ساخت پلتفرم، اصولاً از ابتدا تا سرانجام به وسیله ایران انجام نشده است؛ چون که هزینه های سرسام آوری دارد. با توجه به اندازه فراوریات خودرو در داخل ایران، شرایط به طوری است که ساخت پلتفرم صرف نمی کند. در نتیجه ساخت یک پلتفرم به وسیله خودروسازان داخلی موفقیتی بزرگ به شمار میرود.

پلتفرم ملی آفرود هنوز به نمایش در نیامده است. اما چهار شرکت خودروسازی پیمانی بستند تا نخستین خودرو ملی آفرود را به بازار بفرستند. با حضور وزیر صنعت ، معدن، تجارت و مدیران عامل شرکت های مکث موتور، آمیکو، زامیاد و خودروسازی ایلیا؛ تفاهم نامه فراوری پلتفرم آفرود ملی به امضا رسید.

در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه تحول صنعت با حضور دکتر فاطمی امین وزیر صمت، دکتر منطقی، دکتر توکلی؛ اعضای هئیت مدیره شرکت های مکث موتور، آمیکو، زامیاد و خودروسازی ایلیا برای فراوری پلتفرم آفرود داخلی برپایه هم افزایی توافق کردند.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین در جهت ساخت داخل اجزا، قطعات و توسعه پلتفرم مشترک برای فراوری انواع خودروهای وانت دو دیفرانسیل، دو کابین و خودروهای SUV با شاسی مستقل، با یکدیگر همکاری می نمایند. بعلاوه اندازه خودکفایی حداقل 60 درصد برای 100 هزار دستگاه خودرو در سال باشد.

***

اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

***

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2241

به "فراوری پلتفرم آفرود برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پلتفرم آفرود برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید