فرناندزِ چپ گرا رئیس جمهورِ آرژانتین شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد.

فرناندزِ چپ گرا رئیس جمهورِ آرژانتین شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران،آلبرتو فرناندز نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای بوئنوس آیرس تایمز، با شمارش بیش از 95 درصد آرا، آلبرتو فرناندز چپ گرا توانست حدود 48 درصد آرا را کسب کند و در همان دور اول به عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین معرفی شود.

مائوریسیو مکری رئیس جمهوری راست گرای کنونی 40 درصد آرا را از آن خود کرد و رقابت را به رقیب خود واگذار کرد.

در همین حال مکری در پیامی پیروزی فرناندز در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

فرناندز نیز پس از پیروزی در انتخابات در جمع هواداران خود گفت: خوشبختانه آن هایی که به عنوان رقیب ما در انتخابات شرکت کردند، می دانند چه اقداماتی انجام داده اند و این درک را دارند که به ما در بازسازی کشور کمک کنند.

آلبرتو فرناندز قرار است امروز با مکری در مورد روند انتقال قدرت دیدار و گفت: وگو کند.

مکری در حالی در این انتخابات مغلوب گردید که عملکرد وی در حوزه مالی در چند ماه اخیر نارضایتی گسترده ای را در جامعه آرژانتین به دنبال داشت.

آلبرتو فرناندز در حالی سمت ریاست جمهوری را بدست می گیرد که چالش اصلی وی سروسامان دادن به وضعیت متزلزل مالی آرژانتین است.

در زمان فعالیت مکری، تورم آرژانتین روند افزایشی داشت و ارزش واحد پولی این کشور به شدت کاهش یافت.

شرایط نامساعد مالی در آرژانتین باعث شده تا مردم این کشور همچنان با تردید به آینده این اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین نگاه کنند.

سیاست های مائوریسیو مکری رئیس جمهوری این کشور با حمایت ها از سوی بازار های مالی و دولت آمریکا همراه بود، اما مردم آرژانتین از عملکرد وی به دلیل اعمال یکسری سیاست های ریاضت مالی رضایت ندارند.

اقتصاد آرژانتین اکنون در رکود واقع شده است و تورم سال گذشته این کشور فراتر از 50 درصد گزارش شد. همچنین پزو واحد پولی این کشور نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

به همین دلیل بود که مائوریسیو مکری طرح دریافت وام از صندوق بین المللی پول را تصویب کرد و در ازای آن به مقامات این صندوق قول داد برنامه های جدیدی را در راستای کاهش هزینه های دولتی در پیش بگیرد.

آلبرتو فرناندز و کریستینا فرناندز رئیس جمهوری سابق این کشور که هیچ نسبت فامیلی ندارند، مائوریسیو مکری را عامل افزایش فقر و نرخ بیکاری معرفی کرده اند.

حزب چپ میانه اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات، خدمات درمانی برای بازنشسته ها رایگان خواهد بود و دستمزد های کارگران نیز افزایش می یابد.

آلبرتو فرناندز پیشتر از این فرصت استفاده کرده و ضمن ارائه وعده های مالی جدید به دنبال خارج کردن آرژانتین از شرایط مالی بی ثبات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 656

به "فرناندزِ چپ گرا رئیس جمهورِ آرژانتین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرناندزِ چپ گرا رئیس جمهورِ آرژانتین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید